اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

جزییات رشد 34 هزار واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز در یک روند رو به رشد با افزایش 34 هزار و 962 واحد روبرو شد.

به گزارش سایت طلا ،شاخص کل بورس امروز با ۳۴ هزار و ۹۶۲ واحد افزایش تا رقم یک میلیون و ۳۵۱ هزار واحد افزایش یافت.

شاخص کل با معیار هم وزن هم ۴۱۷۸ واحد افزایش یافت و به رقم ۴۰۰ هزار و ۹۲۵ واحد رسید. معامله گران این بازار ۷۶۳ هزار معامله به ارزش ۵۷ هزار و ۸۵۶ میلیارد ریال انجام دادند. توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، ملی صنایع مس ایران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی گلگهر و معدنی و صنعتی چادرملو نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

امروز رئیس سازمان بورس در نامه‌ای به رئیس شورای رقابت خواستار معرفی مجموعه‌هایی شد که در قیمت‌گذاری خودرو دخالت دارند. شرکت‌های خودرو در بورس حضور دارند و طبق قانون نباید مشمول قیمت‌گذاری محصول شوند. همچنین در نامه‌ای دیگر به رئیس بانک مرکزی خواستار معرفی افرادی شد که در بانک‌ها دسترسی به اطلاعات خاص دارند.

امروز همچنین قیمت دلار رو به افزایش بود به گونه‌ای که در مرز 25 هزار و 874 تومان معامله می‌شد و عمده رشد سهام شرکت‌های بورسی به خاطر چشم‌انداز افزایش نرخ دلار است. البته در فصل مجامع اکثر شرکت‌های حاضر در بورس سود شناسایی کرده و به سهامداران خود سود پرداخت کردند. در عین حال سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است و باید با احتیاط و دقت سرمایه‌گذاری انجام شود.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس نیز بیش از ۳۹۸ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۹ هزار و ۷۹۴ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۸۳۷ میلیون برگه سهم به ارزش ۲۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال دادوستد شد.

امروز نماد بیمه پاسارگاد (بپاس)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، گروه توسعه ملی مهر آیندگان (ومهان)، فرابورس ایران (فرابورس) و پالایش نفت لاوان (شاوان) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین موسسه اعتباری ملل (وملل)، صنعتی مینو (غصینو)، ویتانا (غویتا)، بیمه دی (ودی)، آسیا سیر ارس (حآسا)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، گروه سرمایه گذاری میرث فرهنگی (سمگا)، شیر پاستوریزه پگاه فارس (غفارس)، زرین معدن آسیا (فرزین) و کشتیرانی دریای خزر (حخزر)‌ تاثیر منفی بر شاخص فرابورس همراه بودند.

رشد ۵ هزار واحدی شاخص بورس در هفته ای که گذشت

شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با ۵هزار و ۲۱۰واحد افزایش، معادل ۰.۴۰درصد رشد کرد.

در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته‌ گذشته طی 3روز معاملاتی تعداد 18میلیارد و 259میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش 167هزار و 340میلیارد ریال در بیش از 2میلیون و 87هزار و 384دفعه مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب 17.85، 4.92 و 7.14 درصد کاهش را نسبت به هفته قبل‌تر(که 3 روز معاملاتی داشت) تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد 2534میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از 35هزار و 126میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با 44.29 و 14.41 درصد افزایش همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته منتهی به 8 مردادماه با 5هزار و 210واحد افزایش، معادل 0.40درصد رشد کرد و به رقم یک میلیون و 316هزارو 516واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با 6 هزار و 329واحد کاهش، معادل 1.57درصد افت کرد و رقم 396هزار و 745واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با 18هزار و 471واحد افزایش به رقم 996هزار و 407واحد و شاخص بازار دوم با 35هزار و 665واحد کاهش، به عدد 2 میلیون و 551هزار و 981واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با 1.89 درصد افزایش و شاخص بازار دوم با 1.38درصد کاهش همراه شدند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد