اونس طلا2151.3
مظنه14,131,000
18 گرم3,262,100
ارزش سکه31,837,143
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000

آیا امکان پاک کردن نام همسر از شناسنامه بعد از طلاق وجود دارد؟

بسیاری از افراد بعد از طلاق به دنبال حذف نام همسر سابق خود از شناسنامه هستند که در این گزارش درباره چگونگی انجام این کار توضیحاتی ارائه داده ایم.

به گزارش سایت طلا،بسیاری از افراد ترجیح می دهند پس از پایان زندگی مشترک تمام آثار مربوط به همسر سابق خود را از زندگیشان حذف کنند که البته بعضی از این آثار به سادگی قابل پاک شدن نیست.

ممکن است بسیاری از افراد تمایل داشته باشند تا نام همسر سابق خود را از صفحه شناسنامه پاک کنند. گرچه این کار خالی از اشکال نیست اما در مواردی که فرد مجبور به ارائه شناسنامه خود به سایرین شده و از افشا شدن اطلاعات شخصی خود کراهت داشته باشد حذف نام همسر از این سند هویتی چاره ساز است.

طبق قانون ثبت احوال تمامی وقایع ازدواج، طلاق، وفات زوج یا زوجه، رجوع، بذل مدت و فسخ نکاح باید در دفاتر ثبت کل وقایع ثبت شود .

آنچه در شناسنامه المثنی درج می شود شامل آخرین نکاح و طلاق یا بذل مدت و در صورت تعدد زوجات آن تعداد ازدواج که به قوت خود باقی مانده، است ضمن ازدواج و طلاق غیرمدخوله نیز در شناسنامه المثنی درج نخواهد شد.

بنابر این مرد یا زن با داشتن مدرک دوشیزگی زن از پزشکی قانونی می توانند از اداره ثبت احوال درخواست کنند که نام همسر سابق از شناسنامه شود که در این مورد ثبت احوال شناسنامه المثنی صادر می کند.

ممکن است پیش از این ازدواج، ازدواج دیگری صورت گرفته و باکرگی در اثر آن از بین رفته باشد، در این مورد با توافق زن و شوهر مبنی بر اینکه ارتباطی واقع نشده می توان اقدام به حذف نام همسر سابق از شناسنامه کرد.

راه دیگر تقدیم دادخواست به دادگاه است. در این موضوع باید به دادگاهی که در محل صدور شناسنامه واقع شده مراجعه و به طرفیت اداره ثبت احوال اقامه دعوا کرد.

دادگاه پس از بررسی مدارکی مانند اصل طلاق نامه تصمیم می گیرد که سوابق از شناسنامه شما پاک شود یا خیر.

مرد نیز پس از ازدواج می تواند با ارائه مدارکی مانند کارت ملی، سند طلاق و ازدواج دوم به اداره ثبت احوال یا دفتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و درخواست حذف نام همسر سابق از شناسنامه را ارئه دهد.


جالب است که بدانید افراد حتی با داشتن فرزند مشترک می توانند نام همسر سابق خود را از شناسنامه پاک کنند اما پاک کردن نام پدر و ماد از شناسنامه فرزند یا حذف نام فرزند از شناسنامه والدین ممکن نیست.


با وجود امکان حذف نام همسر از شناسنامه شاید این مسئله به ذهن خطور کند که نمی توان از سابقه فرد اطمینان حاصل کرد بنابر این راهکار دیگری که برای رفع این مشکل در نظر گرفته شده است.

گواهی تجرد گواهی است که مطابق آن مشخص می شود صاحب شناسنامه سابقه ازدواج، طلاق، فسخ نکاح و فوت همسر ندراد و شما می توانید از فرد مورد نظر بخواهید تا این گواهی را درخواست کرده و به شما ارائه دهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد