اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیا خوردن پنیر باعث پایین آمدن ضریب هوشی و خنگ شدن می شود؟

شما هم با این جمله آشنا هستید که می گویند با خوردن پنیر زیاد خنگ می شوید؛ اما واقعا پنیر می تواند این کار را با شما انجام دهد؟!

آیا خوردن پنیر باعث پایین آمدن ضریب هوشی و خنگ شدن می شود؟

شما هم با این جمله آشنا هستید که می گویند با خوردن پنیر زیاد خنگ می شوید؛ اما واقعا پنیر می تواند این کار را با شما انجام دهد؟!

بسیاری از مردم از خوردن پنیر لذت می برند اما اینکه مصرف پنیر در واقع چه تاثیری بر روی سلامت مغز شما می گذارد جای سوال دارد.

در ترکیبات تشکیل دهنده پنیر به جز شیر، آب، چربی و استارتر های باکتریایی که طعم و مزه متمایز به پنیر می دهند، وجود دارد.

در برخی از مطالعات نشان داده شده است که مصرف پنیر به دلیل وجود بعضی از ترکیبات می‌تواند در بهبود حافظه کوتاه مدت و پیشگیری از آلزایمر موثر باشد. اما نکته حائز اهمیت در این مطالعات این مطلب است که پنیر مصرف شده در این مطالعات پنیر کم چرب و به میزان متعادل بوده است.

پنیر

در عین حال برخی از دیگر مطالعات نشان داده اند که مصرف پنیر در دراز مدت می تواند منجر به ضعف خفیف عملکردهای شناختی و حافظه شوند. اما نکته مهم در این مطلب نیز این است که پنیر مصرفی در این مطالعات از نوع پنیر پروسس شده بوده است.

پنیرهای فرآوری شده یا پروسس از ترکیب ضایعات پنیرهای معمولی تهیه می شود و افزودنی هایی مانند ادویه، روغن و نمک به آن ها اضافه می شود. این نوع از پنیر در مقایسه با سایر پنیرها از نظر میزان کلسیم و خواص تغذیه ای ارزش غذایی کمتر و مواد نگهدارنده بیشتری دارند.

مصرف پنیر با گردو می تواند یک عادت غذایی مناسب است که در طب سنتی نیز به آن اشاره شده است. این ترکیب به برقراری تعادل در میزان کلسیم و فسفر دریافتی بدن کمک می کند که در بهبود عملکرد کلیه ها و بازسازی استخوان ها موثر است.

پنیر و گردو

در خصوص عوارض مصرف پنیر برای حافظه شواهد محکم و علمی در دسترس نیست اما به طور مشهودی دیده شده است که مصرف هفتگی و حتی روزانه انواع سالم پنیر در مقادیر مناسب باعث بهبود فرایند پیری مغز نیز شده است.

پنیرهای سخت مانند لیقوان، سفید و تبریز به طور کامل آبگیری می شوند و میزان کلسیم بیشتری نیز دارند.

برخی از افراد به لاکتوز و پروتئین کازئین شیر که در پنیر نیز موجود است حساس هستند. زیرا بدن آن ها فاقد آنزیمی به نام لاکتاز است که بتواند لاکتوز را تجزیه کند. مقدار زیادی لاکتوز می تواند منجر به مشکلات گوارشی در این افراد می شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد