اونس طلا2338.79
مظنه14,676,000
18 گرم3,387,900
ارزش سکه33,065,028
قدیم (بهار)37,000,000
جدید (امامی)40,400,000
نیم23,500,000
ربع14,300,000

15 خطر نشستن طولانی مدت برای سلامتی

15 اثر شوکه کننده نشستن طولانی مدت چیست؟ (قسمت اول)

15 خطر نشستن برای سلامتی

اگر کار شما مستلزم نشستن طولانی مدت پشت میز است ، مطمئناً هر از گاهی برای یک نوشیدنی بلند می شوید و کمی راه می روید چراکه همه ما در اعماق ذهنمان می دانیم که نشستن بیش از حد خوب نیست ، اما واقعاً چقدر می تواند بد باشد؟

مطالعات نشان می دهد چندین نگرانی در مورد سلامتی برای افرادی که نشستن های بیش از حد طولانی دارند وجود دارد. بدتر از آن این است که ورزش کردن به طور قابل توجهی خطرات سلامتی ناشی از آنرا نمی تواند جبران کند. اگر همین حالا جلوی رایانه نشسته اید، ممکن است بخواهید قبل از خواندن این 15 خطر شوکه کننده برای نشستن های طولانی مدت، از جای خود بلند شوید و کمی خود را کش بدهید. چراکه نکته خوب قضیه این است که شما می توانید به راحتی و با کشیدن کمر و گردن خود ،ما بین این نشستن های طولانی، خطر ابتلا به هر یک از این بیماری ها را کاهش دهید.

1. می تواند برای قلب شما مضر باشد

محققان مدت طولانی نشستن را با چندین بیماری قلبی عروقی مرتبط دانستند. این تحقیق با مقایسه دو گروه انجام شد: یک گروه از افرادی که دائماً نشسته اند و یک گروه دیگر که نمی نشستند؛ اما هردو سبک زندگی و رژیم های مشابه داشتند. نتیجه تحقیق این شد که گروه اول، دو برابر بیشتر دچار اختلالات مربوط به قلب و عروق شدند!

2.می توند روند پیری را تسریع کند

فقدان هرگونه فعالیت بدنی می تواند به پوست و بدن شما آسیب برساند. ساعت ها نشستن روشی مطمئن برای از بین بردن درخشش و سفتی پوست شماست! اما پیشگیری ساده است: کافی است حین کار چند دور، دور اتاق کار یا اتاق نشیمن خود راه بروید.

3.می تواند خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش دهد

بیش از حد نشستن ساختار مغز ما را تغییر می دهد و احتمال ریسک زوال عقلی و آلزایمر را افزایش می دهد.اما ، بطور دقیق تر ، این احتمال بیشتر به دلیل خیره شدن مداوم به صفحه کامپیوتر یا تلویزیون شما ایجاد می شود.در هر صورت ، برخیزید و چند تمرین پا و کمر انجام دهید.

4. می تواند اثرات ورزش را معکوس کند

متأسفانه ، حتی ورزش نمی تواند با اثرات بیش از حد نشستن مقابله کند.به خطر افتادن سلامتی بخاطر نشستن به مدت 7 ساعت پشت سرهم، با ورزش 7 ساعت روزانه به مدت یک هفته برطرف نمی شود.پس هر 30 دقیقه یا کمی بیشتر ، بلند شوید و چند حرکت کششی انجام دهید.

5. خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد

بله این درست است؛ فقط با نشستن طولانی مدت جلوی صفحه کامپیوتر می توانید دیابت بگیرید. مشخص نیست که چرا –بی شک سوزاندن کالری کمتر در این امر موثر است اما تنها دلیل آن نیست - اما برخی از پزشکان معتقدند که شکل بدن مانع واکنش ما به انسولین می شود.

6. می تواند منجر به ترومبوز شود

ترومبوز ورید عمقی (DVT) لخته ای است که در پا ایجاد می شود. تورم و درد از علائم رایج DVT است ، اما در برخی از بیماران نیز بدون علامت است.پس بلند شو و بدو!

7. می تواند اضطراب را افزایش دهد

ارتباط بین نشستن و اضطراب توسط پزشکان و محققان کاملاً درک نشده است؛ ممکن است ناشی از تنهایی و مشغول بکار بودن ما در زمانهای طولانی باشد. هرچه که هست ،بهتر است ایمنی را رعایت کنید و هرچه بیشتر از روی صندلی خود بلند شوید.

(ادامه دارد)

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد