اونس طلا2389.76
مظنه16,646,000
18 گرم3,842,700
ارزش سکه37,503,438
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

11 کاربرد تعجب آور پوست موز

به جای نادیده گرفتن و دور انداختن پوست موز از کاربردهای بینظیر آن بهره مند شوید!

11 کاربرد تعجب آور پوست موز

موز میوه ای است که در تمام دنیا خورده می شود.این میوه زرد حاوی ویتامین های گروه B ، پتاسیم،کربوهیدرات و منیزیم بسیاری است؛ اما، ممکن است کمی تعجب آور باشد که بدانید چیزهای بیشتری در این میوه وجود دارد تا فقط قسمت گوشتی داخل آن.

پوست موز

پوست موز دارای کاربردهای گسترده خانگی ، باغی و پوستی است. بیشتر میوه ها و سبزیجات فقط برای خوردن نیستند. مانند برگ های چای ، پوست پرتقال و قهوه کاربردهای متعددی در خانه و اطراف آن دارند. دفعه دیگر قبل از انداختن پوست موز در سطل زباله ، این 11استفاده شگفت آور آن را امتحان کنید.

1. چای پوست موز

دم کردن یک فنجان چای پوست موز از آنچه تصور می کنید بهتر و مفیدتر است. خواص موجود در پوست به درمان افسردگی ، بی خوابی ، اضطراب و همچنین بهبود ایمنی بدن، عملکرد متابولیکی و سلامت دستگاه گوارش کمک می کند. یک پوست تمیز و رسیده را به مدت 10 دقیقه در دو فنجان آب بجوشانید و سپس میل بفرمائید؛ همچنین ممکن است تعجب آور باشد،اما شما می توانید پوست موز را نیز بخورید. بسته به نوع ترجیح ، می توان آن را به روش های مختلفی مصرف کرد؛ نگذارید این قسمت مفید و مغذی میوه هدر برود و دور انداخته شود.

2. پولیش چرم

برای پولیش روی کفش ، نقره یا چرم از پوست موز نارس استفاده کنید و روی قسمت مورد نظر بمالید. آنها حاوی روغن های طبیعی هستند که می توانند موجب درخشش کفش شما شوند.

3. محافظت در برابر آفتاب

در مطالعات اخیر ، عوامل قلیایی موجود در پوست موز به عنوان خواص ضد باکتریایی و محافظت در برابر اشعه فرابنفش شناخته شده است. لوتئین موجود در پوست موز هنگامی که به عنوان لایه بردار صورت استفاده می شود ، سلول ها را بازیابی می کند ، ترشح ملانین را کنترل می کند و مشکلات رنگدانه ناشی از آسیب خورشید را درمان می کند.

4. سفید کننده دندان

موز نه اسیدی است و نه موجب سایندگی می شود، بنابراین نرمی پوست موز راهی طبیعی برای لایه برداری ملایم دندان های شماست. این هدف به جای مسواک زدن منظم نیست اما مکمل اثر بخش برای از بین بردن برخی لکه ها و اثبات سفیدتر کردن دندان هاست.

5.کمپوست

پوست موز در باغ شما نیز مفید است و تقویت کننده مواد مغذی گیاهان گلدانی است.وقتیکه پوست در خاک تجزیه می شود ، موجب آزاد کردن پتاسیم ، فسفر ، نیتروژن، منیزیم و افزایش رطوبت می شود. برای کسانی که مزرعه کرم دارند ، می توانید از پوست موز به عنوان غذای "مورد علاقه کرم ها" استفاده کنید.

6. بازدارنده آفت ها

پروانه ها عاشق پوست موز پوسیده هستند اما شته ها از آنها متنفرند؛ بنابراین برای جلب توجه پروانه ها ، پوست موز رسیده را در اطراف باغچه قرار دهید یا پوست را برای دفع آفات ناخواسته در اطراف پایه گیاهان دفن کنید.

7. درمان چشم های پف کرده

پوست موز راهی آسان برای خلاص شدن از آن حلقه های تیره و پف کرده زیر چشم است. فیبر سفید پوست موز را خراشیده و با ژل آلوئه ورا ترکیب کنید. حداقل به مدت 30 دقیقه در روز خمیر موز را زیر چشم خود بمالید تا به کاهش التهاب و تعادل رنگ پوست کمک کند.

8. درمان جای نیش پشه

گزش هر حشره ای می تواند دردناک و ایجاد کننده خارش باشد. از آنجا که پوست موز دارای خواص ضد التهابی است ، می توان از آن برای درمان زخم و درد و التهاب استفاده کرد. قسمت سفید پوست موز رسیده را به آرامی روی محل گزش بمالید. تورم را کاهش داده و درد را تسکین می دهد.

9. درمان جوش

با استفاده از یک پوست موز رسیده ، قسمت های گوشتی سفید آن را بیرون آورده و یک تفاله ایجاد کنید سپس به مدت نیم ساعت روی صورت خود بمالید و اجازه دهید مواد مغذی، پوست را آرام کرده و التهاب را کاهش دهد. آنزیم ها سموم را بیرون می کشند و پوست را آبرسانی می کنند.

10. چین و چروک ها را کاهش می دهد

پوست موز فواید زیادی برای مراقبت از پوست دارد. مملو از کربوهیدرات ها و مواد مغذی است که خاصیت ضد پیری دارد و با چین و چروک و لک مبارزه می کند. خمیر پوست موز را به پوست خود بمالید؛چراکه یک مرطوب کننده کاملا طبیعی برای پوست است و باعث می شود پوست شما نرم و سالم شود.

11.تسکین بواسیر

یک درمان کننده طبیعی برای بواسیر،مصرف روزانه یک موز ، با معده خالی است. این شرایط زمانی اتفاق می افتد که یبوست باعث می شود مقعد منبسط شود. محتوای فیبر بالای موز به درمان انسداد و کاهش تورم مقعد کمک می کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد