اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

با خوردن این غذا به جنگ استرس و اضطراب بروید

غذاها می توانند به شما در نحوه کنترل استرس و اضطراب کمک کنند و رابطه بین غذا و اضطراب تنها به پرخوری های ناشی از اضطراب محدود نمی شود.

با خوردن این غذا به جنگ استرس و اضطراب بروید

غذاها می توانند به شما در نحوه کنترل استرس و اضطراب کمک کنند و رابطه بین غذا و اضطراب تنها به پرخوری های ناشی از اضطراب محدود نمی شود.

اضطراب و استرس با توجه به این مسئله که نوعی ناراحتی روحی هستند با این حال می توانند تاثیرات گسترده ای را بر روی سلامت جسم و روح ما بگذارند با این حال همواره راه های مختلفی برای درمان، کنترل و پیشگیری از استرس وجود دارد.

یکی از راه های کنترل استرس تغذیه مناسب است که نمونه هایی از آن را برای شما شرح می دهیم.

۱. افزایش مصرف پروبیوتیک: ۹۵ درصد از سروتونین بدن توسط باکتری های دستگاه گوارش تولید می شود. این باکتری ها نوعی باکتری مفید به نام پروبیوتیک هستند که در مواد غذایی تخمیر شده مانند ماست، دوغ و نان خمیر ترش وجود دارد و می تواند سطح کورتیزول و اضطراب را در بدن کاهش می دهند.

ماست

۲. سبزیجات ترد: سبزیجات می توانند تاثیر زیادی در کاهش استرس داشته باشند با این حال مصرف سبزیجات ترد مانند هویج و کرفس می توانند به طرز چشمگیری استرس را پایین می آورند.

۳.افزایش مصرف گروه ویتامین ها: موادغذایی مانند فلفل قرمز،فلفل سبز، پرتقال، گریپ فروت و کیوی سرشار از ویتامین C هستند که مقادیر زیادی از این ویتامین اثر ضدافسردگی دارد و برای خلق و خو و هم درمان اختلالات اضطرابی نیز مفید است.

۴. چای : چای سبز، سیاه و اولانگ سرشار از اسید آمینه ای به نام تیانین هستند که به کاهش اضطراب و ایجاد حس آرامش کمک می کند. این چای ها مملو از آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند به کاهش استرس اکسیداتیو کمک کنند و باعث محافظت از ما در برابر بیماری شوند.

چای

۵.ماهی های چرب: مصرف امگا۳ می تواند در مهار و کنترل اضطراب موثر واقع شود و اثرگذاری ضد افسردگی داشته باشد. ماهی ساردین، شاه ماهی، سالمون، قزل آلا و ماهی خامخالی از منابع غنی از امگا۳ هستند.

۶. موادغذایی حاوی منیزیم: در پاره ای از مواقع احساس اضطراب ناشی از کمبود منیزیم در بدن است که باعث می شود هورمون های اضطراب افزایش پیدا کنند. شما می توانید غذاهای حاوی منیزیم مانند سبزیجات سبز برگ دار، مغزها، دانه های خوراکی، حبوبات و غلات را مصرف کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد