اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

شما هم در شستن تابه چدنی خود مشکل دارید؟

نگهداری و شستشوی صحیح تابه چدنی، بدون آسیب رساندن به آن!تمیز کردن چدن دشوار است ، اما نه با این ترفند ساده!

نگهداری و شستشوی صحیح تابه چدنی، بدون آسیب رساندن به آن!تمیز کردن چدن دشوار است ، اما نه با این ترفند ساده!

ظروف چدنی ظروفی عالی برای آشپزی هستند. جدا از اینکه آنها غذا را به طور یکنواخت گرم می کنند ، می توانید تقریباً برای هر چیزی از آنها استفاده کنید. اما هر چیزی دارای یک نقطه ضعف است و چدن نیز چنین است: تمیز کردن آن به سختی انجام می شود!اما با استفاده از این راهکار قادر خواهید بود تا تابه خود را تمیز و خوب نگه دارید!

پس از خرید

متخصصان Good Housekeeping نکات بسیار خوبی در مورد تمیز کردن ظروف چدنی دارند. اولین مورد: وقتی یک تابه جدید تهیه کردید، مهم است که آن را در آب صابون بشویید ، خشک کنید و سپس با پارچه آغشته به روغن نباتی کل آن را به روغن آغشته کنید. بله حتی بیرون آن را!سپس ظرف را به صورت وارونه درون فر خود قرار دهید و حداقل برای یک ساعت در دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید. بعد از آن اجازه دهید داخل فر خنک شود. ظرف جدید شما الان آماده استفاده است!

شما هم در شستن تابه چدنی خود مشکل دارید؟

طریقه تمیز کردن و نگهداری آن

اگر می خواهید از ظروف چدنی خود به درستی مراقبت کنید ، پس از هر بار استفاده این چند مرحله را انجام دهید. قابلمه یا تابه را با مایع ظرفشویی و ابر بشویید.آن را خیس نکنید! بعد از انجام این عمل ، آن را دوباره روی اجاق گاز قرار دهید و گاز را روشن کنید تا خشک شود(این کار حدود 30 ثانیه طول می کشد). هنگامی که ماهیتابه خشک شد، حرارت را خاموش کنید. سپس ، با استفاده از یک دستمال کاغذی چند قطره روغن گیاهی به سطح قابلمه بکشید ، اما مراقب باشید خود را نسوزانید. وقتی خنک شد ، یک دستمال کاغذی روی سطح تابه بگذارید و آن را درون کابینت قرار دهید.

چه کاری نباید کرد

مهم است که به یاد داشته باشید که هرگز نباید چدن را در آب خیس کنید. همچنین نباید تحت هیچ شرایطی آن را درون ماشین ظرفشویی قرار دهید ، یا با اسکاج های خشن تابه چدنی را بشویید. اگر این کار را انجام دهید ، باید ماهیتابه خود را مانند قبل از استفاده ،دوباره آماده کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد