اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

زیباترین پل ها در جهان را ببینید + عکس

سالیان زیادی است که دیگر تنها کاربرد پل ها عبور و مرور افراد و ماشین ها نیست بلکه پل ها تبدیل به یکی از جذاب ترین و دیدنی ترین پدیده ها در شهر و طبیعت شده اند.

زیباترین پل ها در جهان را ببینید + عکس

سالیان زیادی است که دیگر تنها کاربرد پل ها عبور و مرور افراد و ماشین ها نیست بلکه پل ها تبدیل به یکی از جذاب ترین و دیدنی ترین پدیده ها در شهر و طبیعت شده اند.

پیش از این تنها هدف از ساخت پل، تسهیل عبور و مرور افراد و وسایل نقلیه بوده است اما سال های زیادی است که پل ها علاوه بر حفظ کاربرد اولیه خود به یکی از زیباترین مناظر گردشگری و توریستی تبدیل شده اند که هر ساله افراد زیادی برای دیدن این پل ها به سراسر جهان سفر می کنند.

۱. پل ریشه های زنده در هند
در روستایی کوچک در هند که میزان رطوبت بسیار بالایی دارد این پل زنده از ریشه های درخت بومی فیکوس الاستیکا تشکیل شده است. ریشه های این درخت معمولا در جهت خاصی رشد می کنند. این پل توانایی تحمل وزن ۱ تا ۵۰ نفر را به طور همزمان دارد.

۲. پل امواج هندرسون در سنگاپور
این پل ۳۶ متر بالا تر از سطح خیابان هندرسون قرار دارد. این پل از فولاد ساخته شده و روی آن از نوعی درخت در جنوب شرق آسیا پوشیده شده است. شکل امواج دار آن و چراغ های موجی آن باعث شده است این پل از زیبایی منحصر بفردی برخوردار باشد.

۳. پل آسمانی لانگکاوی در مالزی
این پل در قله کوه گونانگ چینچانگ در جزیره پولاو لانگکاوی واقع شده که از روستای اورینتال که در دامنه کوه قرار دارد شروع می شود.

۴‌. پل کینتای در ژاپن
مسئله ای که این پل را منحصربفرد و خاص می کند این است که پل کینتای شمال شامل پنج پل قوسی شکل چوبی است که ساخت آن به ۱۶۷۳ باز می گردد و از مهم ترین جاذبه های گردشگری ژاپن است.

۵. آبشار آبی پل بانپو در کره شمالی
این پل که به نام آبشار رنگین کمان مهتاب نیز شناخته می شود در حوالی رودخانه هان سئول قرار دارد و آب از عمق ۲۰ متری رودخانه تا ارتفاق ۴۳ متری به هوا پمپاژ می شود و به وسیله ۲۰۰ چراغ نصب شده در شب تصویری از رنگین کمان را نشان می دهد.

۶. پل هلیکس در سنگاپور
سنگاپور پل دیگری به نتم هلیکس دارد که این پل از وسط رودخانه سنگاپور عبور می کند. ساختار این پل همچون ساختار DNA می باشد که در نوع خودش در جهان بی همتا است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد