اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چرا دکمه های لباسهای مردانه و زنانه در دوطرف مخالف هم قرار دارند؟

آیا میدانستید دکمه های لباستان در کدام سمت قرار دارد؟

چرا دکمه های لباسهای مردانه و زنانه در دوطرف مخالف هم قرار دارند؟

آیا تا به حال متوجه شده اید که دکمه های پیراهن های مردانه در سمت راست قرار دارند در حالی که پیراهن های زنانه دکمه هایی در سمت چپ دارند؟ از قرن ها پیش ما این کار را کرده ایم ولی اکنون هنگام شنیدن آن متعجب می شویم. چرا این تفاوت وجود دارد؟ خوب ما باید برای پاسخ به این سوال به تاریخ برگردیم هیچ کس در این مورد کاملاً مطمئن نیست ، اما مورخان برخی توضیحات معتبر را ارائه می دهند. پس امروز سرانجام پاسخی دریافت کردیم!

پیراهن مردانه

پیراهن های مردانه در سمت راست دکمه می خورند و رایج ترین توضیح در مورد این امر این است که درگذشته لباس های مردانه برای نگه داشتن سلاح کاربرد داشتند. اگر شما یک مرد بودید و مجبور بودید اسلحه خود را در پیراهن خود پنهان کنید ، دستیابی به آن با دست راست شما بسیار راحت تر بود. از آنجا که اکثر مردم راست دست هستند ، داشتن دکمه ها در سمت راست نیز ساده ترین بود ، بنابراین در این صورت دست راست شما می تواند راحت تر به داخل پیراهن شما برود. قبل از اسلحه نیز، مردان از شمشیر استفاده می کردند که همیشه در سمت چپ بدن قرار می گرفت تا بتوان آن را با دست راست بیرون کشید. اگر یک ژاکت به جای راست در سمت چپ دکمه داشت، شمشیر به احتمال زیاد هنگام بیرون آمدن به ژاکت گیر می کرد و این می توانست مشکلاتی ایجاد کند. بنابراین، دلیل دیگر برای در سمت راست قرار گرفتن دکمه ها در پیراهن مردانه همین است.

پیراهن زنانه

پیراهن زنانه

اما اگر دکمه سمت راست برای آقایان چنین دلایلی دارد، چرا دکمه های پیراهن زنان در سمت چپ می باشد؟توضیحی که وجود دارد این است که در قرن سیزدهم، زمانی که دکمه ها اختراع شدند، زنان ثروتمند خودشان لباس نمی پوشیدند. آنها خدمتکارانی داشتند که این کار را برای آنها انجام میدادند. در اینجا نیز ، دست غالب مهم است. بیشتر افراد راست دست بودند ، بنابراین اگر دکمه ها در سمت چپ باشد ، خدمتکاران راحت تر می توانستند پیراهن یا لباس را ببندند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد