اونس طلا2316.27
مظنه15,261,000
18 گرم3,523,000
ارزش سکه34,383,033
قدیم (بهار)38,600,000
جدید (امامی)42,500,000
نیم24,300,000
ربع15,400,000

سقف بدهی های آمریکا به اوج رسید

سایت طلا: در حالی که سقف بدهی های آمریکا به اوج خود رسیده است ولی هنوز هیچ تحرکی بین جمهوری خواهان کنگره برای پایان دادن به این بحران مشاهده نمی شود.


به گزارش سایت طلا به نقل از آسوشیتدپرس، باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در تازه ترین موضع گیری خود گفت: من حاضرم برای کاهش هزینه های بودجه مواردی را در نظر بگیرم ولی دولت بر سر قدرت و اقتدار خود برای استقراض و سقف بدهی ها حاضر به چانه زنی نخواهد بود .

بر اساس این گزارش، در حالی که توافق کنگره و سنا برای رهایی از پرتگاه مالی به تازگی به دست آمده است رهبران جمهوری خواه کنگره هیچ تلاشی برای پایان دادن به بحران مالی جدید این کشور نشان نمی دهند.

این گزارش می افزاید، دموکراتها هنوز بر مواضع خود برای افزایش مالیات بر ثروتمندان تاکید می کنند و جمهوری خواهان نیز خواستار کاهش هزینه های بودجه به عنوان پیش شرط لازم برای افزایش سقف بدهی های واشنگتن هستند. عدم افزایش سقف بدهی های آمریکا تا دو ماه دیگر اقتصاد این کشور را به ورطه ورشکستگی خواهد کشاند.

به گزارش سایت طلا به نقل از این پایگاه خبری، نزاع های سیاسی طی سال 2011 میلادی بر سر سقف بدهی ها منجر به کاهش رتبه اعتباری آمریکا شد.

"میچ مک کونل" رهبر اقلیت کنگره آمریکا در این باره تاکید کرد: این واقعا شرم آور است که بخواهیم با استفاده از هر ابزار و اهرم فشاری رییس جمهور را مجبور کنیم تا در خصوص مسائل مهم و حیاتی آینده آمریکا با کنگره توافق کند.

وزارت دارایی آمریکا فقط تا اوایل مارس قادر به تامین هزینه های مربوط به بدهی های ملی این کشور خواهد بود.

جمهوری خواهان تمایل خود را برای افزایش سقف بدهی های دولت اعلام کرده اند ولی در مقابل خواستار کاهش چشمگیر هزینه های بودجه به خصوص در بخش بهداشت و سلامت هستند./م


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد