اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قاچاق طلایاب از امارات به ایران!/ آیا سارقان مجهز به طلایاب هستند؟

این روزها تبلیغ فروش طلایاب و گنج‌یاب در فضای مجازی بیشتر از همیشه به نظر می‌آید. قیمت این طلایاب‌ها از ۱۵ میلیون تومان شروع و به یک میلیارد تومان می‌رسد.

به گزارش سایت طلا ، این روزها هشدارهای زیادی درباره دستگاه‌های طلایاب و گنج‌یاب در فضای مجازی به چشم می‌آید. دستگاه‌هایی که گفته می‌شود از شعاع ۵۰۰ متری ذخایر طلای موجود در خانه‌ها را تشخیص می‌دهد و در واقع مورد استفاده سارقان است.

در این گزارش‌ها توضیح داده می‌شود که میزان حساسیت این دستگاه‌ها عامل مهمی در تعیین قیمت آنهاست اما این موضوع صحت دارد و طلایاب‌ها چگونه وارد ایران می‌شود؟

هوشنگ شیشه‌بران، رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با تایید این موضوع می‌گوید که این دستگاه‌ها در سایر کشورها در معادن مورد استفاده قرار می‌گیرد و بیشتر ساخت کشورهایی مانند سوئد، آلمان، استرالیا و ترکیه است اما به صورت قاچاق از امارات به ایران وارد می‌شود.

شیشه‌بران ادامه داد: طلایاب دستگاهی نیست که در دسترس همه باشد. کسانی که با این دستگاه‌ها اکتشافاتی انجام می‌دهند، قطعا در این حوزه علم دارند و باید مجوزهای خاصی برای نگهداری این دستگاه داشته باشند.

به گفته او، طلا چه یک سوت باشد و چه ۱۰ تن، فرکانس گردش اتمی این فلز به دستگاه فلزیاب منعکس می‌شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان توضیح می‌دهد که این ابزار توانایی تشخیص طلا در منازل مسکونی را دارند و البته با توجه به رشد قابل توجه قیمت طلا هیچ فردی نباید طلاهای خود را در خانه‌اش نگهداری کند و نگهداری طلا در صندوق‌های امانت بانک‌ها بهترین گزینه نگهداری از زیورآلات طلا به شمار می‌آید.

فروش طلایاب غیر قانونی است

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان تاکید کرد: خرید و فروش طلایاب قانونی نیست و هیچ کس حق فروش این وسایل را ندارد و چنانچه واحد صنفی این نوع وسایل را داد و ستد کند، این معامله باطل و جرم آن قابل پیگیری است.

شیشه‌بران ادامه داد: کسانی که در حوزه معدن هستند این نوع وسایل را باید زیر نظر وزارت صمت بخرند.

سال ۹۸ هم ایسنا درباره این ابزار گزارشی نوشته و توضیح داده بود برخی گزارش‌های تایید نشده حکایت از آن دارد که سارقان، دستگاه‌های مخصوصی برای پیدا کردن طلا در منازل دارند و در کنار آن، در سال‌های اخیر در شهرستان‌ها و اطراف برخی امامزاده‌ها افرادی در پی پیدا کردن گنج و طلا دست به حفاری‌های مختلفی زده‌اند که سبب بروز آسیب‌هایی به بناهای معماری و تاریخی شده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد