اونس طلا2376.64
مظنه14,536,000
18 گرم3,355,600
ارزش سکه32,749,608
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000

روزهای پر رونق صنعت طلا در راه است

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر سمنان گفت: پس از تلاشهای زیاد ابلاغیه لغو دریافت مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا از سوی ریاست جمهوری به سازمان امور مالیاتی داده شد.

به گزارش سایت طلا،حذف مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا، مطالبه‌ای بود که پس از ۱۰ سال از اجرای قانون مالیات برارزش افزوده و اعتراض فعالان و فروشندگان طلا و جواهر و موانع ایجاد شده بر سر تولید و فروش مصنوعات طلا مطرح شده بود.

در نهایت، با پیگیری اهالی این صنعت برای حذف این مالیات از اصل طلا و اصلاح این قانون، سرانجام در جلسه28 اسفند ۱۳۹۸ نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر معافیت اصل طلا، جواهر و پلاتین در لایحه اصلاح این قانون رای دادند.

پس از ایرادات شورای نگهبان به موارد دیگر این قانون، در نهایت، اصلاح قانون مالیات برارزش افزوده تایید و در روز ۱۲ تیرماه سال جاری توسط ریاست جمهوری ابلاغ شد.

بر همین اساس طبق ماده ۲۶ قانون مالیات برارزش افزوده مصوب سال ۱۴۰۰، اصل طلا و جواهر از مالیات برارزش افزوده معاف شد و تنها از اجرت و سود مصنوعات طلا مالیات دریافت می‌شود.

محمد رضا شریعت پناهی در مصاحبه اختصاصی با سایت طلا گفت:پنج آذر 95 کلید حل مشکل ارزش افزوده توسط کمپین اصلاح مالیات قانون ارزش افزوده از اصل طلا و جواهر زده شد و با رای اعضا از سراسر کشور بنده به عنوان مدیر در کارگروه ارزش افزوده انتخاب شدم تا بتوانم مسائل و مشکلات صنف را مطرح کنم.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر سمنان گفت:در هشت سال گذشته صنعت طلا و جواهر در خصوص حذف ارزش افزوده از اصل طلا با دولت و مسئولان مختلف رایزنی کرده است و جلسات متعددی در شهرهای مختلف گذاشته شد و زحمات زیادی را متحمل شدیم تا اینکه مجلس شورای اسلامی، دولت و به ویژه سازمان امور مالیاتی نسبت به این موضوع آگاه شده و به این نتیجه رسیدند که ارزش افزوده از اصل طلا باید برداشته شود.

وی افزود: اصل طلا، ابزار کار صنعت طلا و جواهر و برای مردم سرمایه است و نمی‌توان بر ابزار کار و سرمایه مردم مالیات بر ارزش افزوده گذاشت، به این ترتیب چند روز پیش، ابلاغیه‌ای از طریق ریاست جمهوری اعلام شد که اصل طلا از مالیات بر ارزش افزوده معاف شده است.

شریعت پناهی خاطرنشان کرد: با وجود این، زمان اجرای این ابلاغیه مشخص نیست و به سازمان امور مالیاتی بستگی دارد تا زمانی که بخشنامه‌ای برای اجرا به ما داده نشود، قانون قبل به قوت خود باقی است اما طبق شنیده ها زمان اجرایی آن در دی ماه می باشد.

وی اظهار داشت: مالیات بر ارزش افزوده اصل طلا، ۹ درصد است و زمانی که دریافت این مالیات لغو شود، طبیعی است که قیمت نهایی برای مصرف‌کننده کاهش خواهد یافت و میزان تقاضا برای خرید طلا را افزایش می‌دهد و طبیعتا رونق به صنعت طلا دوباره باز خواهد گشت.

شریعت پناهی گفت :البته قانون به شرطی اصل طلا را از مالیات برارزش افزوده معاف کرده که طلافروشان معاملات خود را در سامانه جامعی که سازمان امور مالیاتی موظف به طراحی و ایجاد آن است ثبت کنند.

به گفته وی، این روند همچنین در صادرات نیز می‌تواند تاثیر مثبتی بگذارد به شرط این که موانع دیگری که برای صادرات وجود دارد نیز برداشته شود که البته تا امروز تلاش‌های خوبی در عرصه رفع این موانع انجام شده است اما نیاز به همکاری‌های بیشتری از سوی دولت برای افزایش صادرات داریم.

وی در پایان بیان کرد اگر همه با هم باشیم می توانیم حتی همین قانون را اصلاح کنیم و جریمه ها را هم حذف کنیم زیرا طلا یک سرمایه ملی است و این سرمایه کشور را قدرتمند و ثروتمند نشان می دهد چرا که به عنوان مثال ترکیه به دلیل اهمیت دادن به صنعت طلا سازی در حال حاضر دومین صادرکننده طلای جهان است.

وی در پایان از مسولین محترم خواست تا در راستای رونق و پیشرفت هر چه بیشتر صنعت طلا موانع و مشکلات در پیش روی این صنعت بزرگ را حل کنند .

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد