اونس طلا2371.29
مظنه14,546,000
18 گرم3,357,900
ارزش سکه32,772,138
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع14,900,000

هر ویتامین با بدن شما چه کاری انجام می دهد؟

ویتامین ها نقش حیاتی برای بدن دارند و وجودشان در بدن برای ادامه بقا لازم ‌و ضروری است. در نتیجه کمبود آن ها در بدن تان می تواند شما را با مشکلات و عوارض جدی رو به رو کند.

هر ویتامین با بدن شما چه کاری انجام می دهد؟


ویتامین ها نقش حیاتی برای بدن دارند و وجودشان در بدن برای ادامه بقا لازم ‌و ضروری است. در نتیجه کمبود آن ها در بدن تان می تواند شما را با مشکلات و عوارض جدی رو به رو کند.

ویتامین ها یکی از اعضای اصلی ۶ ماده مغذی و ضروری برای بدن هستند. بسیاری از عملکرد های مهم در بدن شما با استفاده از ویتامین ها شکل می گرد و کمبود آن ها می تواند عملکرد اندام ها را مشکل رو به رو کند.

از جمله عوارض عدم وجود کافی ویتامین ها در بدن شما مانند ریزش مو، ضعف بینایی، تیرگی پوست، کند شدن رشد موها و ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن است.

ویتامین ها به دو گروه محلول در آب و محلول در چربی تقسیم می شوند که هر کدام عملکردی جداگانه از خود به جای می گذارند.

ویتامین

ویتامین A: این ویتامین برای تقویت بنیه دفاعی، بینایی، سلامت پوست، رشد دندان ها، ساخت گلبول های قرمز خون، تولید مثل و بالا رفتن کیفیت استخوان ها ضروری است.

ویتامین B2 : این ویتامین در تقویت زاویه دید چشم، سلامت پوست و سوخت و ساز بدن تاثیر گذار است.

ویتامین D : کاهش این ویتامین در بدن سبب اختلال در سیستم ایمنی بدن، دردهای ناحیه کمر، پا و گردن می شود و همچنین در پوکی و شکننده شدن استخوان ها نیز نقش دارد. وجود این ویتامین در بدن برای تنظیم فشارخون و تولید هورمون ها اجباری است.

ویتامین دی

ویتامین K : مهم ترین نفش این ویتامین در جلوگیری از لخته شدن خون و کاهش خطر سکته های قلبی و مغزی است.

ویتامین C : این ویتامین سبب جذب آهن و اسیدفولیک، تقویت سیستم ایمنی بدن، افزایش مقاومت بدن در مقابل عفونت، ساخت جداره رگ های انتقال خون و سوخت و ساز بدن شده و نقش آنتی اکسیدانی برای سلول های بدن ایفا می کند.

ویتامین E : این ویتامین نوعی آنتی اکسیدان است که وظیفه ساخت و حفاظت از عروق خونی و کمک به عملکرد سیستم ایمنی را بر عهده دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد