اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

مهم ترین ماده ای که از خوردن آن غافل هستید

پروتئین یکی از مهم ترین منابع ششگانه مهم برای بدن است که باید به تامین ان در رژیم غذایی خود دقت کنید.

مهم ترین ماده ای که از خوردن آن غافل هستید



پروتئین یکی از مهم ترین منابع ششگانه مهم برای بدن است که باید به تامین ان در رژیم غذایی خود دقت کنید.

پروتئین برای رشد، ترمیم و تکامل بافت های آسیب دیده است. اصلی ترین بخش پوست، مو، ناخن، ماهیچه، استخوان و تمام اندام های داخلی از پروتئین است. مایعات بدن هم به طور عمده از پروتئین ساخته شده اند و واکنش های بیو شیمیایی و عملکرد ان ام ها نیز نیازمند وجود پروتئین است.

۱. شیر: غذاهای لبنی سرشار از پروتئین و کلسیم هستند. پروتئین های موجود در شیر را می توان با توجه به حلالیت آن ها در آب به دو گروه تقسیم کرد. پروتئین های نامحلول شیر، کازئین نام دارند در حالی که پروتئین های محلول به عنوان پروتئین های آب پنیر شناخته می شوند.

۲. ماست: ماست ترکیبی از پروتئین کازئین و آب پنیر بوده و غذایی غنی از پروتئین است. به دلیل وجود باکتری های پروبیوتیک و ترکیبات آن هضم پروتئینش نسبت به پروتئین شیر بسیار آسان تر است.

۳. تخم مرغ: یک تخم مرغ متوسط حدود ۶ گرم پروتئین دارد که به شکلی آسان قابل هضم است. پروتئین زرده تخم مرغ باعث ترشح هورمون سیری شده و برای رژیم های کاهش وزن مناسب است.

۴. ماهی: ماهی و غذاهای دریایی منبع خوبی برای تامین پروتئین هستند. پروتئین ماهی هضم ساده تری دارد زیرا فیبرو باندل های ماهیچه ای آن نسبت به گوشت قرمز کمتر است و برای کاهش چربی خون و افزایش حساسیت انسولین گزینه مناسبی است. حتی تحقیقات نشان داده است منجر به تنظیم فشار خون هم می شود.

۵. گوشت قرمز: گوشت قرمز یکی از مغذی ترین غذاهایی است که می توانید بخورید. پروتئین گوشت قرمز کیفیت بالایی دارد و همراه با جذب آهن بالا است.برای کاهش وزن و جلوگیری از چاقی و تحلیل عضلانی مهم است و از تحلیل عضلات جلوگیری می کند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد