اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

عمیق ترین استخر دنیا در دبی +عکس

استخری که به تازگی در شهر دبی ساخته شده است لقب عمیق ترین استخر دنیا را به خود اختصاص داده است و از رقیب لهستانی خود جلو است.

عمیق ترین استخر دنیا در دبی +عکس



استخری که به تازگی در شهر دبی ساخته شده است لقب عمیق ترین استخر دنیا را به خود اختصاص داده است و از رقیب لهستانی خود جلو است.

نام اصلی این استخر دیپ دایو دبی ( Deep Dive Dubai) است که عمق آن ۶۰ متر است و استخر لهستانی دارای ۴۵ متر عمق است.

عمیق

این استخر ۱۴ میلیون لیتر آب را در خود جای داده است که معادل پر کردن ۶ استخر بزرگ برای مسابقات المپیک است. عمیق ترین استخر دنیا ۴ برابر بزرگتر از هر استخر غواصی در جهان است.

کتاب رکوردهای گینس در ۲۱ ژوئن ۲۰۲۱ نام این استخر را که از جاذبه های توریستی جدید دبی است را به نام عمیق ترین استخر جهان ثبت کرده است. این استخر هنوز برای استفاده عموم بازگشایی نشده است اما تصاویر منتشر شده از این استخر توسط ویل اسمیت، هنر پیشه هالیوود، که به طور اختصاصی از این استخر بازدید کرده است موجب حیرت همگان شده است.

دبی

سازندگان و مسئولان این استخر بیان کرده اند که بازدید کنندگان این استخر سفری ماجراجویانه به شهری در اعماق آب را در این استخر تجربه خواهند کرد. استفاده از این استخر در حال حاضر فقط با دعوت نامه امکان پذیر است و تا اواخر امسال برای بازدیدکنندگان عادی بازگشایی می شود.

همچنین ورودی این عمیق ترین استخر دنیا ۸۰۰ درهم معادل ۲۰۰ دلار تخمین زده شده است.

استخر

۵۶ دوربین مداربسته از ایمنی استفاده کنندگان محافظت می کند و پیشرفته ترین سامانه های روشنایی و صدا در این استخر تعبیه شده است. آب این استخر هر ۶ ساعت یک بار تصفیه شده و آلوده زدایی می شود. آب موجود در این استخر در دمای ۳۰ درجه سانتی گراد قرار دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد