اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیا فلوراید موجود در خمیر دندان ناسالم است؟

چطور فلوراید موجود در خمیر دندان برای سلامتی مضر است؟

درست یا غلط: آیا فلوراید موجود در خمیر دندان ناسالم است؟

فلوراید در لیست مواد سمی

در مورد محصولات آرایشی و بهداشتی لیست کاملی از انواع مواد سمی وجود دارد. اینها اجزای شیمیایی هستند که باعث می شوند محصول بتواند وظایف خود را به درستی انجام دهد. همه ما با یکی از مواد تشکیل دهنده خمیر دندان آشنا هستیم: فلوراید؛ اما هر چند وقت یک بار ، سر و صدای زیادی در مورد این ماده ایجاد می شود زیرا گفته می شود که ماده ای مضر است. داستان چیست؟

آیا فلوراید واقعا برای شما مضر است؟

مینای دندان

"از هر ده دندانپزشک 9 نفر این خمیر دندان را توصیه می کنند!" این شعاری است که ما اغلب در تبلیغات خمیر دندان ها می شنویم و توسط افرادی گفته می شود که دارای یک دندان کاملاً سفید هستند! اما دندانپزشکان چه چیزی را توصیه می کنند؟

یک خمیر دندان که مینای دندان شما را تقویت کرده و به کاهش احتمال پوسیدگی کمک می کند. خب کاری که فلوراید می کند همین است؛ دندان های شما را در برابر پوسیدگی محافظت می کند. اما چرا ، فلوراید از سال 2014 در لیست مواد سمی است. چگونه می تواند اینطور باشد؟

آیا فلوراید واقعا برای شما مضر است؟

خطر سلامتی

اگر مقدار زیادی فلوراید مصرف کنید ، خطر ابتلا به مشکلات سلامتی در شما افزایش می یابد. به عنوان مثال ، گفته می شود که می تواند بر مغز و سیستم عصبی شما تأثیر بگذارد و استخوان ها و دندان های شما را در طولانی مدت متخلخل کند. در برخی از کشورها ، فلوراید را می توان در آب یافت و تحقیقات نشان داده است که افرادی که در این کشورها زندگی می کنند ، دارای ضعف دندان و استخوان هستند. اما ، اگر بر روی دندان های شما تأثیر بد می گذارد ،پس چرا یکی از مواد تشکیل دهنده خمیر دندان است؟

میزان مصرف فلوراید

اگر مقدار زیادی فلوراید مصرف کنید ،این ماده برایتان مضر خواهد بود؛ اما اگر هنگام مسواک زدن، فقط مقدار بسیار کمی از آن را استفاده می کنید ،کاملاً ایمن است. طبق گفته دندانپزشکان ، باید روزانه حدود یک تیوپ خمیر دندان مصرف کنید تا برای شما مضر باشد. بنابراین ، همواره سعی کنید خمیر دندان خود را بیرون بریزید.

کودکان

خیالتان راحت باشد، در خمیر دندان کودکان غالباً هیچ نوع فلورایدی وجود ندارد چرا که احتمال اینکه کودکان خمیردندان را ببلعند وجود دارد. بعلاوه ، از آنجا که آنها بدن بسیار کوچکتری دارند ، بیشتر در معرض خطر این ماده هستند. اما مسلماً برای بزرگسالان مسواک زدن با خمیر دندان حاوی فلوراید خوب است و فقط به اندازه یک نخود از آن کافی است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد