اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

۷ فوبیای عجیب که ترس آنها خواب را از شما خواهند گرفت

فوبیا به ترس های مرضی ناشی از اجسام، افراد و موقعیت ها گفته می شود که برخی از آنها بسیار عجیب و غیر قابل باور هستند.

۷ فوبیای عجیب که ترس آنها خواب را از شما خواهند گرفت



فوبیا به ترس های مرضی ناشی از اجسام، افراد و موقعیت ها گفته می شود که برخی از آنها بسیار عجیب و غیر قابل باور هستند.

فوبیا مانند یک ترس معمولی عمل نمی کند بلکه می تواند فرد را به وحشت بیندازد و موجب بالا رفتن ضربان قلب، تعریق زیاد و تنفس دشوار شود. این نوع از ترس میتواند زندگی روزمره فرد را دچار مختل کرده و نیاز به درمان دارد.

۱. تریپوفوبیا

ترس از الگوهای منظم، سوراخ های کوچک یا حفره ها را تریپوفوبیا می گویند. علت ان انزجار زیست شناختی و یا ترس های آموخته شده فرهنگی است که فرد واکنش وحشت زدگی و یا حمله پانیک نشان می دهد.

۲. ترس از ارتفاع یا آکروفوبیا

مقداری ترس از ارتفاع کاملا طبیعی است اما این دسته از افراد که ترس از ارتفاع را تجربه می کنند ایستادن بر لبه ی یک صندلی و یا قرار گرفتن در کنار پنجره یک طبقه از ساختمان نیز باعث وحشت زدگی و یخ کردن ان ها می شود.

۳. ترس از مار یا اوفیدیوفوبیا

دومین حیوان هراسی رایج در دنیا ترس از مار است که در یک سوم از بزرگسالان وجود دارد. این ترس در تکامل ما ریشه دارد چون ترس از مارهای سمی موجب حفظ بقای ما می شود.

۴.آلودگی هراسی یا میزوفوبیا

این افراد به مرور از موقعیت های اجتماعی دوری می کنند و حتی از آلودگی موادغذایی و یا تماس پیدا کردن با بدن افراد اطراف خود نیز هراس دارند.

۵.تنگنا هراسی یا کلاستروفوبیا
ترس از فضای کوچک یکی از رایج ترین فوبیای جهان است که تقریبا ۵ تا ۷ درصد کل مردم دنیا به مبتلا هستند. این فوبیا معمولا با ترس از خفگی یا محدودیت در ارتباط است.

۶.تندر هراسی یا استرافوبیا

ترس از طوفان و رعد و برق باعث ناتوانی و آزار فرد مبتلا می شود. از علائم رایج آن درد قفسه سینه و تعریف کف دست است. بسیاری از سگ ها و گربه ها نیز این هراس را دارند.

۷.سگ هراسی یا سینوفوبیا

این فوبیا نیز در بین جمعیت دنیا بسیار رایج است و تقریبا ۵ درصد افراد به ان دچار هستند. ترس از سگ ها مانند سایر فوبیاهای مربوط به حیوانات بیشتر در زنان دیده می شود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد