اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پنج دلیلی که بعضی از افراد به راحتی کبود می شوند

دلایلی که باعث کبود شدن نقاط مختلف بدن بدون ضربه می شود!

پنج دلیلی که بعضی از افراد به راحتی کبود می شوند

گاهی یک حادثه می تواند در یک لحظه اتفاق بیفتد،ناگهان پای شما محکم با گوشه میز برخورد می کند. نتیجه چیست؟ کبودی.

پس از یک چنین برخوردی، کبودی منطقی است. اما برخی از افراد خیلی زود و بدون اینکه دلیل آن را متوجه شوند دچار کبودی می شوند! علت چیست؟

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود برخی از افراد راحت تر از دیگران کبود شوند. ما برخی از آنها را در اینجا برایتان لیست کرده ایم.

1. شما یک زن هستید

این بسیار ناعادلانه است ، اما متأسفانه یک حقیقت است. زنان راحت تر از مردان کبود می شوند. چرا؟ به دلیل ضخیم تر بودن پوست مردان نسبت به زنان؛ مردان همچنین دارای کلاژن بیشتری هستند که از رگ های خونی در برابر ضربه محافظت می کند.

2. بالا رفتن سن

سن شما در حساسیتتان به کبودی نقش دارد. دکتر فیشر در برنامه Country Living : "هر چه مسن تر می شوید ، پوست نازکتر می شود، در نتیجه رگ های خونی در پوست نیز آسیب پذیرتر می شوند." بعلاوه رگ های خونی با افزایش سن خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و راحت تر پاره می شوند در نتیجه کبودی در سطح پوست ایجاد می شود.

3.مصرف مکمل های خاص

بعضی اوقات ، مکمل برای جلوگیری از، ازدست دادن ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است و توسط دکتر توصیه می شود.از طرفی ، برخی از مکمل ها می توانند موجب کبودی های گاه و بی گاه سطح پوست شما شوند؛ هرچند دلیل این امر کاملا مشخص نیست ، بنابراین ، همیشه قبل از شروع مصرف مکمل ها با پزشک خود مشورت کنید.

4- مصرف داروهای رقیق کننده خون

برخی از افراد برای جلوگیری از لخته شدن خون ، داروهای رقیق کننده مصرف می کنند. داروهای رقیق کننده خون تأثیر دیگری نیز دارند: ممکن است باعث حساسیت شما در برابر کبودی شوند. البته ، منطقی است که داروهای رقیق کننده خون، خون شما را رقیق کند ، اما داروهای دیگری نیز وجود دارند که این اثر را دارند بدون اینکه شما از آن مطلع باشید. به عنوان مثال ، ایبوپروفن و آسپرین اثر رقیق کنندگی برای خون دارند.

5. ویتامین کافی دریافت نمی کنید

کمبود ویتامین C یا D می تواند باعث کبودی های بسیار شود؛ اگرچه در برخی از افراد کمبود این ویتامین ها منجر به راحت کبود شدنشان نسبت به سایرین نمی شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد