اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تکذیب خبر شکست پروژه واکسن مشترک ایران و کوبا

بیگلری گفت: خبر شکست پروژه واکسن تولید مشترک ایران و کوبا کذب است و انتشار این اخبار موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود.

به گزارش سایت طلا، علیرضا بیگلری رئیس انستیتو پاستور گفت: با توجه به اینکه قرارداد مشترک تولید واکسن کووید ۱۹ روی زیرساخت‌های قبلی همکاری ما با انستیتو پاستور فینلای کوبا از ماه‌ها قبل منعقد و کار شروع شده است و جلسات هفتگی داریم، این پروژه یکی از موفق‌ترین و منظم‌ترین همکاری‌های بین‌المللی در تولید واکسن است.

بیگلری ادامه داد: کارآزمایی بالینی فاز سوم این واکسن در ایران و کوبا به اتمام رسیده است و منتظر تحلیل نتایج هستیم. کار تولید با تحویل سل بانک به ایران و همکاری‌های گسترده علمی به خوبی پیش رفته است. اولین بچ تولیدی آماده تحویل به وزارت بهداشت است و با توجه به صدور مجوز مصرف اضطراری روز به روز تولید ما بیشتر خواهد شد.

او تصریح کرد: پاستوکووک یکی از بهترین و موثرترین واکسن‌های دنیاست که با توجه به ویژگی‌های خاص و تاثیر آن و امکان تزریق به زیر ۱۸ سال یکی از تأثیرگذارترین واکسن‌های در دسترس دنیا محسوب می‌شود.

رئیس انستیتو پاستور درباره برخی شایعات درباره شکست این پروژه، گفت: خبر شکست پروژه واکسن تولید مشترک ایران و کوبا کذب است و انتشار و بیان این قبیل خبر‌های کذب برای رقابت انستیتو پاستور ایران که قدیمی‌ترین مؤسسه واکسن‌سازی ایران است، کارناشایسته و غیراخلاقی است. نمی‌دانیم این قبیل اخبار با چه اهدافی منتشر می‌شود و باید دانست که این خبرهای کذب موجب سردرگمی مردم و تشویش اذهان عمومی می‌شود.

بیگلری گفت: پروژه تولید مشترک واکسن انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا ادامه دارد و تا دقایقی دیگر جلسه هفتگی داریم و سابقه همکاری ما با این موسسه واکسن ساز در کوبا ۲۰ سال قدمت دارد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد