اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کسی که پولدارترین فرد جهان را با چوب زد!

خبر خداحافظی جف بزوس از مدیریت شرکت آمازون چند روزی است که توجهات زیادی را به خود جلب کرده،‌ اما این خداحافظی با داستان جالبی همراه شده است.

به گزارش سایت طلا، از دو روز پیش جف بزوس، بنیانگذار شرکت آمازون و پولدارترین فرد حال حاضر جهان پس از 27 سال رسماً مدیریت این شرکت خرده‌فروشی اینترنتی را کنار رفت. البته وی در ماه فوریه گفته بود که مدیریت این شرکت بزرگ آمریکایی را کنار خواهد گذاشت.

اما کسی که جایگزین بزوس شده است، اندی جسی است که از جمله افراد با سابقه در شرکت آمازون است. جسی از سال 1999 جذب شرکت آمازون شد که در آن زمان یک شرکت کتاب‌ فروشی اینترنتی بود.

وی که دانش آموخته دانشکده بازرگانی دانشگاه هاروارد است، در زمان حضور در آمازون و زمانی که داشت با بزوس بازی می‌کرد، حتی سهواً با چوب بازی وی را زد، اما این مسئله باعث نشد که بزوس به وی غضب کند، بلکه جسی با دادن ایده‌های خوب در حوزه تجارت باعث شد تا به شکل پی‌درپی در آمازون ارتقا پیدا کند.

وی کسی بود که پیشنهاد ارائه خدمات ابری یا کلود توسط آمازون را مطرح کرد و قبل‌تر از آن هم فروش سی‌دی یا دی‌وی‌دی توسط شرکت آمازون به پیشنهاد همین فرد آغاز شده بود.

آمازون هم‌اکنون یکی از گران‌ترین و با ارزش‌ترین شرکت‌های آمریکایی است و حضور گسترده‌ای در فروش اینترنتی در سراسر جهان دارد.

افزایش شدید دارایی پول‌دارترین فرد جهان

طی ماه‌های گذشته افزایش سهام شرکت آمازون باعث شده تا بزوس دوباره در صدر پولداران افراد قرار گیرد.

افزایش ارزش سهام شرکت آمازون باعث شده تا جف بزوس به شکل قاطع ثروتمندترین فرد جهان شود.

براساس ارزیابی‌های انجام شده طی روزهای گذشته ارزش دارایی‌های بزوس هم‌اکنون 211 میلیارد دلار است که نسبت به ارزیابی قبلی 8.44 میلیارد دلار افزایش یافته است.

پس از بزوس هم‌اکنون ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت خودروسازی تسلا و شرکت اس‌پیس ایکس در جایگاه دومین فرد پولدار جهان قرار دارد. پس از این دو شخصیت آمریکایی برنارد آرنوی فرانسوی که مالک گروه کالاهای لوکس LVMH با 169 میلیارد دلار سومین فرد پولدار جهان به شمار می‌رود.

ماسک در ماه ژانویه هم 210 میلیارد دلار ثروت داشت، اما بعد از چند ماه به 181 میلیارد دلار سقوط کرده بود.

در حال حاضر دو فرد پولدار جهان سرمایه‌گذاری سنگینی را روی پروژه‌های فضایی انجام داده‌اند.

بزوس دو روز پیش رسماً مدیریت شرکت آمازون را کنار گذاشت تا روی مدیریت شرکت اس‌پیس اوریجن و سفرهای فضایی متمرکز شود.

البته نزدیک 11درصد سهام شرکت آمازون هنوز در اختیار بزوس است و قرار نیست با کنار گذاشتن مدیریت آمازون وی از هیأت مدیره آن هم کنار برود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد