اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

صعود قدرتمند طلا پس از سه هفته حرکت نزولی

طی هفته های گذشته قیمت طلا و نقره شاهد حرکات نزولی زیادی بودند اما از روز گذشته طلا توانست برای بار دیگر بسیاری از سطوح از دست رفته خود را بازیابی کرده و قیمت آن افزایش یابد.

صعود قدرتمند طلا پس از سه هفته حرکت نزولی


طی هفته های گذشته قیمت طلا و نقره شاهد حرکات نزولی زیادی بودند اما از روز گذشته طلا توانست برای بار دیگر بسیاری از سطوح از دست رفته خود را بازیابی کرده و قیمت آن افزایش یابد.

مهم ترین عوامل صعودی شدن قیمت طلا را می توان ضعف شدید در شاخص دلار و همچنین رشد شدید قیمت نفت خام به بالا ترین سطح 6.5 سال اخیر خود دانست.

از طرف دیگر شرایط طلا بر روی نمودار های فنی نیز بهبود یافته است که از این رو سرمایه گذاران بیشتری وارد بازار طلا شده و در نتیجه قیمت این فلز گرانبها افزایش یافته است.

قیمت طلا در روز گذشته توانست تا بالا تر از 1810 دلار نیز رشد کرده و نقره نیز تا 26.30 دلار شاهد افزایش قیمت بود اما در انتهای روز فروش فنی طلا باعث کاهش قیمت آن و بازگشت به نزدیکی 1800 دلار گردید.

با توجه به داده های اقتصادی نه چندان رضایت بخش روز های اخیر می توان پیش بینی کرد که بانک های مرکزی از جمله فدرال رزرو برای مدتی طولانی تر سیاست های پولی خود را سازگار نگه دارند که برای قیمت طلا بسیار مناسب خواهد بود.

فدرال رزرو استرالیا در جلسه روز سه شنبه خود اعلام کرد که تا پیش از سال 2024 نرخ بهره خود را افزایش نمی دهد که یک سال بیشتر از تصمیم پیشین فدرال رزرو ایالات متحده است.

در بازار های دیگر هم اکنون هر بشکه نفت خام نایمکس 76.98 دلار در حال معامله است که بالاترین سطح 6.5 ساله آن می باشد. دلیل افزایش قیمت نفت را می توان ایجاد اختلاف میان امارات متحده عربی و دیگر اعضای اوپک پلاس دانست.

از نظر فنی روند حرکت طلا همچنان نزولی باقی مانده است اما با این وجود روند صعودی در حال تقویت شدن می باشد و کف قیمت طلا در نمودار ها از 1700 به 1750 دلار افزایش یاقته است.

در شرایط نزولی طلا ابتدا در سطح 1800 دلار دارای حمایت بوده و سقوط به زیر این منطقه می تواند قیمت طلا را به حمایت بعدی خود در 1784 دلار برساند.

از طرف دیگر در شرایطی که طلا به حرکت صعودی خود ادامه دهد اولین مقاومت پیش روی ان 1818 دلار و در صورت شکستن آن، مقاومت در 1825 دلار خواهد بود. حرکت طلا در بالای این مقاومت می تواند آن را به سقف 1850 دلاری نزدیک کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد