اونس طلا2296.94
مظنه14,766,000
18 گرم3,408,700
ارزش سکه33,267,798
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

برگزاری نمایشگاه طلا و جواهر تایلند

شصت و ششمین نمایشگاه طلا و جواهرات تایلند یکی از نمایشگاه های مطرح طلا و جواهرات بوده که در تاریخ 22 تا 24 ژوئن امسال (یکم تا سوم تیر) به صورت مجازی برگذار شد.

برگزاری نمایشگاه طلا و جواهر تایلند


شصت و ششمین نمایشگاه طلا و جواهرات تایلند یکی از نمایشگاه های مطرح طلا و جواهرات بوده که در تاریخ 22 تا 24 ژوئن امسال (یکم تا سوم تیر) به صورت مجازی برگذار شد.

نمایشگاه طلا و جواهرات بانکوک یا BGJF یکی از پنج نمایشگاه برتر طلا و جواهرات در جهان است که توسط وزارت توسعه تجارت بین المللی (DITP) و وزارت بازرگانی این کشور برگزار می شود.

به دلیل شیوع بیماری همه گیر کووید-19 که بر اثر ویروس کرونا، سال گذشته (سال 2020) این نمایشگاه به صورت آنلاین برگذار شده و استقبال بسیار خوبی نیز از آن انجام پذیرفت.

در سال 2021، وضعیت شیوع بیماری کووید 19 در بسیاری از کشورها همچنان در حال گسترش می باشد که در نتیجه برای دومین بار این نمایشگاه به صورت مجازی برگذار شد.

هدف نمایشگاه طلا و جواهر بانکوک ایجاد کانال ها و فرصت هایی برای کارآفرینان و دستیابی به خریداران و واردکنندگان در سراسر جهان است. به خصوص در شرایط کنونی که بسیاری از تاجران امکان سفر های خارجی را نداشته و پل ارتباطی میان انها و کارآفرینان و تولید کنندگان از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون وزیر تجارت بین الملل - آقای ناتاپونگ - اشاره کرد که: «این رویداد می تواند فرصت دسترسی به خریداران و تاجران را برای کارآفرینان به خصوص در شرایط غیر عادی کنونی ایجاد کند.»

وی افزود: «از برنامه های این وزارت این است که در شرایط غیر عادی و بحرانی جدیدی که به وجود آمده، در قالب های نوین خدمات بازاریابی لازم را ارائه کرده تا بخش صادرات بهبود یابد.»

صنعت طلا، جواهرات و الماس یک صنعت بسیار قابل توجه برای توصعه اقتصادی کشور تایلند بوده و از جمله محصولات صادراتی کلیدی کشور تایلند را شامل می شود که دوازدهمین بخش درآمدی این کشور را تشکیل می دهد.

شرایط پیش آمده بر اثر شیوع بیماری کووید 19 با تحت تاثیر قرار دادن این بخش، صادرات جواهرات و سنگ های قیمتی تایلند در سال 2020 را با کاهش 39.89 درصدی رو به رو کرد.

با این حال تایلند همچنان رتبه یک در صادرات جواهرات نقره به جهان را دارا بوده و پس از ایالات متحده و هنگ کنگ در رتبه سوم صادر کننده سنگ های قیمتی رنگی قرار دارد.

معاون DITP آینده صادرات جواهرات در سال 2021 را درخشان دیده و گفت: «با مثبت شدن عوامل اقتصادی و بهبود شرایط اقتصاد در سال 2021 صادرات در این سال شرایط بهتری را تجربه خواهد کرد.»

او در ادامه گفت: «در نتیجه بهبود اقتصاد، میزان سفارش های خریداران به ویژه انگلستان و ایالات متحده افزایش یابد. انتظار می رود که میزان صادرات در سال 2021 به میزان 5 درصد رشد داشته باشد.»

آقای ناتاپونگ اشاره کرد که تجار علاقه مند به صورت رایگان در نمایشگاه طلا و جواهرات بانکوک شرکت کرده و برآورد کرد که ارزش معاملاتی که در بستر این نمایشگاه انجام خواهد شد بسیار بیشتر از هدف تعیین شده خواهد بود.

وی گفت: « برای پاسخدهی به نیاز های این رویداد DITP بستری را با شبیه سازی نمایشگاه فیزیکی ایجاد کرده که در آن محصولات بیش از 600 شرکت به نمایش گذاشته شدند.»

پیش بینی ها حاکی از کمک کردن این نمایشگاه به قریب به 450 کسب کار انلاین بوده است و حدس زده می شود که گردش مالی ای در حدود 500 میلیون بات تایلند در بستر این نمایشگاه ایجاد شده باشد.

علاوه بر فعالیت های اقتصادی، در این نمایشگاه فعالیت های دیگری نیز انجام پذیرفت که از جمله آنها می توان به برگذاری سمینار توسط موسسه جواهرات و سنگ های قیمتی تایلند، اطلاع رسانی های به روز درباره جواهرات و فعالیت های تبلیغی نام برد.

از جمله فعالیت های بسیار جالب توجه این نمایشگاه می توان به سخنرانی ویژه ای با موضوع روند های بازار طلا و جواهرات پس از کووید 19 نام برد.

سخنرانان این سمینار خانم Nisabudh Virabutr مدیر دفتر ارتقاء تجارت به همراه آقای Sarran Youkongdee، طراح برجسته تایلندی از برند ساران و دکتر Thitiporn Sathavornmanee مدیر اجرایی مرکز تشریفات بودند.

شست و ششمین نمایشگاه طلا و جواهرات تایلند در روز های 22 تا 24 ژوئن سال 2021 به صورت مجازی و از طریق سایت www.BGJF-VTF.com برگذار شد شرکت کنندگان بسیاری را به خود جذب کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد