اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اگر از این علائم رنج می برید، دچار فرسودگی شغلی شده اید

به دلیل بحران کرونا ، افراد بیشتری در معرض خطر فرسودگی شغلی قرار دارند

اگر از این علائم رنج می برید دچار فرسودگی شغلی شده اید

همه ما از تاثیر کرونا بر روی خلق و خو و روان افراد جامعه شنیده ایم. این تاثیرات زمانی بیشتر می شود که قرار است شما کار شرکت را در خانه انجام دهید؛ باید بدانید این اتفاق اصلاً آنطور که فکر می کنید خوب نیست. کار در خانه باعث فشار کاری بیش از حد می شود.حال به این شرایط استرس، عدم اطمینان در امور مالی و نگرانی برای سلامتی خود و عزیزانتان را نیز اضافه کنید .

خستگی و فرسودگی

طبق مطالعه جدید توسط مرکز ملی پیشگیری از استرس و فرسودگی(NCPSB)در هلند، بیش از نیمی از جمعیت شاغل هلند در آستانه فرسودگی شغلی قرار دارند. NCPSB این تحقیق را یک سال پیش انجام داده است که نشان می دهد ، 17 درصد از جمعیت کارگران بدلیل بحران کرونا با فرسودگی شغلی مواجه شده اند. ماه گذشته ، یک نظرسنجی توسط اتحادیه CNV نشان داد که از هر 3 کارگر 1نفر بار کاری بیشتری نسبت به گذشته تجربه می کند.

علائم فرسودگی شغلی

بسیاری از افرادی که در آستانه کار بیش از حد قرار دارند ،شاید درک نکنند اما مهم است که بدانیم علائم فرسودگی شغلی چیست. این علائم شامل علائم ذهنی و مشکلات جسمی، هر دو است.

در صورت بروز هر یک از این علائم، مراقب باشید.

علائم ذهنی:

خستگی ذهنی

بلاتکلیفی

نوسانات خلقی

نداشتن تمرکز

اضطراب

اشکال در به خاطر سپردن موارد

احساس ناامنی

بی اعتمادی

عزت نفس پایین

بدبینی

علائم جسمی

اگر خسته شده باشید ، ممکن است سلامت کلی بدن شما آسیب ببیند. این اتفاق برای بسیاری از افراد تعجب آور است ، زیرا ما معمولاً فکر می کنیم استرس یک علامت روانی است. با این حال ، استرس باعث ایجاد تنش عضلانی زیادی می شود ، که می تواند منجر به مشکلات دیگری شود.

خستگی و مشکلات خواب

کشیدگی عضله

سردرد

مشکلات گوارشی

ضربان قلب بالا

پریشانی

تنفس سریع

کمک بخواهید

اگر این علائم را تشخیص دادید ، می توانید در آستانه فرسودگی شغلی باشید. در این صورت ، مهم است که با همان سرعت کار را ادامه ندهید. به دنبال حمایت و پشتیبانی باشید. مطرح کردن این موضوع مستقیماً با کارفرمای شما ممکن است دشوار باشد. به همین دلیل پزشک می تواند اولین گزینه کارامد و مفید باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد