اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

توقف روند نزولی فلز زرد، قیمت طلا صعودی شد

قیمت طلا در یک ماه اخیر شاهد افت بسیار شدیدی بوده و بدترین ماه طی چهار گذشته را تجربه کرده است. با این وجود در روز های پایانی هفته گذشته توانست بخشی از روند نزولی خود را جبران کند.

توقف روند نزولی فلز زرد، قیمت طلا صعودی شد


قیمت طلا در یک ماه اخیر شاهد افت بسیار شدیدی بوده و بدترین ماه طی چهار گذشته را تجربه کرده است. با این وجود در روز های پایانی هفته گذشته توانست بخشی از روند نزولی خود را جبران کند.

هم اکنون نیمی از سال 2021 گذشته است و طلا با وجود رشد قابل توجه خود در دو ماه گذشته و لمس کانال 1900 دلار، هم اکنون در زیر کانال 1800 دلار قرار داشته و 1787 دلار در حال معامله است.

مهم ترین عامل ریزشی شدن قیمت طلا در ماه گذشته را می توان اعلام تصمیم فدرال رزرو مبنی بر افزایش نرخ بهره از سال 2023 و تغییر در سیاست های سازگار مالی دانست.

با اعلام این تصمیم فدرال رزرو، سرمایه گذاران طلا که با توجه به افزایش میزان تورم، خرید های خود را افزایش داده بودند برای بار دیگر فروشنده شده و در نهایت قیمت طلا را کاهش دادند.

با این وجود قیمت طلا بالا تر از 1770 دلار باقی مانده و با انتشار داده های نسبتا ضعیف تر از حد انتظار روز جمعه که به مشاغل ایالات متحده مربوط می شد بار دیگر توانست حرکتی صعودی از خود نشان دهد.

علاوه بر طلا دیگر فلزات گرانبها مانند نقره و پلاتین نیز همین وضعیت را تجربه کردند و قیمت ان ها به شکل قابل توجهی طی ماه اخیر کاهش پیدا کرد.

با این وجود استراتژیست های TD Securities بر این باورند که طلا هنوز فرصت خود را برای دستیابی به اوج های بالا تر از دست نداده و می تواند روند صعودی خود را از سر بگیرد از این رو سرمایه گذاران نباید از خرید طلا منصرف شوند.

تحلیلگران این مؤسسه بر این باورند که از آنجا که فدرال رزرو تصمیم دارد تا رسیدن به اشتغال کامل سیاست های سازگار مالی خود را همچنان حفظ کند طلا شانس صعودی زیادی خواهد داشت.

ملک تحلیلگر بازار طلا بر این باور است که بانک مرکزی آمریکا همچنان نرخ بهره را ثابت و منفی نگه خواهد داشت و از این رو قیمت طلا می تواند صعود خوبی را از خود نشان دهد.

همچنین داده های مرتبط با معادن نشان دهده محدود شدن رشد عرضه بوده در حالی که تقاضا برای فلزات گرانبها همچنان ثابت است و این موضوع نیز به افزایشی شدن قیمت طلا کمک خواهد کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد