اونس طلا2376.64
مظنه14,536,000
18 گرم3,355,600
ارزش سکه32,749,608
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000

عواملی که صنعت طلا و جواهر را به کما برد

رییس اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر ایران گفت:تیر خلاص در سال 96 توسط بانک مرکزی به صنعت طلا و جواهر زده شد.

سیدحجت شفائی در مصاحبه اختصاصی با سایت طلا گفت :از اهداف مهم اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر رفع موانع تولید،صادرات و ورود به بازارهای خارجی می باشد.

وی گفت:برای اینکه بخواهیم بازار جدیدی ایجاد کنیم نیاز داریم به بازارهای اطراف کشور ورود پیدا کنیم که با ورود به کشورهای حاشیه خلیج فارس می توانیم صنعت طلای ایران را به این کشورها معرفی کنیم و ارزآوری خوبی را داشته باشیم.


وی ادامه داد کرد خوشبختانه یکی از شعارهای دولت منتخب عزیز تقویت تولید و هدایت تولید به سمت صادرات و مانع از ورود قاچاق کالا به داخل کشور می باشد که در خصوص همه صنایع می باشد و امیدوارم با این رویکرد دولت منتخب بتوانیم در عرصه تولید خیلی زودتر از آنچه انتظارش را داشتیم به اهدافمان برسیم.

شفائی گفت از دولت جدید انتظار داریم با انتخاب مدیران شایسته،کارآمد و عملیاتی بتوانند صنعت طلا و جواهر و کلیه صنایع دیگر کشور را تقویت کنند و در رویکرد تقویت تولید از بخش خصوصی به عنوان مشاورین تخصصی در بدنه دولت استفاده کند.

وی گفت دو عامل اونس جهانی و نرخ ارز تعیین کننده قیمت طلا وسکه هستند واگر دولت بتواند قیمت ارز در بازار داخلی را کنترل کند قطعا روی قیمت طلا اثرمثبت خواهد گذاشت

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا،جواهر،نقره و سنگهای قیمتی ایران گفت : این که قدرت مردم در خرید طلا تضعیف شده چند عامل مهم دارد که عامل اصلی آن بحث ارزش افزوده بود که صنعت طلا را به کما برد و همچنان این مشکل وجود دارد و از طرفی تیر خلاص به این صنعت را بانک مرکزی در نیمه دوم سال 96 و اوایل سال 97 به بهانه تنظیم بازار سکه 76 تن سکه را وارد بازار کرد به تعبیری 92 تن طلای 18 عیار ذخایر بانک مرکزی را در اختیار مردم گذاشت که با این کار هم نقدینگی مردم را از دستشان خارج کرد و هم ذخیره طلای بانک مرکزی را از خرانه خارج کرد و هم باعث شد مردم به سمت طلای ساخته شده نروند و فرهنگ مردم را بانک مرکزی با این عملکرد غیرکارشناسانه تغییر داد.

وی گفت ایران جزو 10 کشور مصرف کننده طلا بوده و هستند و همانطور که می دانید از قدیم مردم طلا را هم برای استفاده و هم برای سرمایه خریداری می کردند ولی متاسفانه با این عملکرد اشتباه بانک مرکزی با عرضه سکه فرهنگ مردم به سمت دلالی سوق داده شد و متاسفانه در سکه حباب ایجاد شد و دیگر کسی به سمت خرید مصنوعات طلا نرفت و به اعتقاد بنده ضربه مهلک و تیر خلاص توسط بانک مرکزی در سال 96 و 97 به صنعت طلا زده شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد