اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

با خوردن این چربی ها وزن خود را کاهش دهید

شاید با خودتان فکر کنید که چربی ها مهم ترین عامل چاقی در شما هستند. این مطلب کاملا درست اما نکته مهم در انتخاب بین خوردن چربی های خوب و چرب های بد است.

با خوردن این چربی ها وزن خود را کاهش دهید


شاید با خودتان فکر کنید که چربی ها مهم ترین عامل چاقی در شما هستند. این مطلب کاملا درست اما نکته مهم در انتخاب بین خوردن چربی های خوب و چرب های بد است.

چربی ها اگر به درستی انتخاب شوند می توانندد باعث کاهش وزن در شما شوند. چربی ها با دو روش باعث ایجاد احساس سیری می شوند.

در روش اول، پس از ورود چربی ها به معده هورمونی به نام لپتین (Leptin) از بافت های چربی در بدن ترشح می شود که از طریق جریان خون به بخشی از مغز به نام هیپوتالاموس که میزان اشتها را کنترل می کند، رفته و به این مرکز پیام سیر شدن و توقف خوردن را می دهد.

کاهش وزن

در روش دوم، از آنجا که چربی ها دیرتر هضم می شوند و معده دیرتر از غذا خالی می گردد احساس گرسنگی ناشی از خالی ماندن معده نیز دیرتر به وجود میاید.

افرادی که چربی ها را تا حد زیادی از غذایشان حذف می کنند به سرعت گرسنه می شوند و ممکن است برای جبران این گرسنگی کالری بیشتری استفاد کنند. در نتیجه می توان فهمید که حذف چربی ها از رژیم غذایی کاری نادرست بوده و می تواند به بدن آسیب برساند.

گرسنگی

راه حل درست برای کاهش وزن حذف چربی ها نیست بلکه کاهش کل کالری دریافتی با رعایت نسبت صحیح سه گروه پروتئین ها، چربی ها و کربوهیدرات ها می باشد. تا زمانی که اعتدال را در مصرف چربی های مفید رعایت کنید این مواد می توانند به برنامه و رژیم غذایی کاهش وزن شما کمک کنند.

چربی ‌های ‌مفید در واقع چربی‌های اشباع نشده و با منشا گیاهی هستند که در آجیل، دانه‌های روغنی، آووکادو و روغن‌های گیاهی مانند روغن زیتون و کانولا یافت می شوند. ماهی و تخم مرغ نیز حاوی چربی های مفید به خصوص امگا-۳ می باشند.

ماهی

مصرف غذاهای حاوی چربی های مفید با القای احساس سیری در هنگام غذا خوردن، به کاهش وزن شما در درازمدت کمک می کنند. این غذاها همچنین باعث تامین ویتامین های A، D، E و K گردیده و با تعدیل میزان کلسترول خون از بروز بیماری‌ های قلبی جلوگیری می کنند.

چربی های مضر نیز در واقع چربی های اشباع شده و ترانس هستند که در کره، مارگارین و چربی گوشت و مرغ یافت شده و در تهیه اکثر اسنک ها و فست فودها کاربرد دارند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد