اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

با خارش دیوانه وار جای نیش پشه چه کنیم؟

با این 10 مورد می توانید به سرعت از خارش نیش پشه خلاص شوید

با خارش دیوانه وار جای نیش پشه چه کنیم؟

همواره برای خیلی از ما اتفاق افتاده است وقتی در سفر و در حال لذت بودن از طبیعت و یا در خواب ناز بوده ایم، پشه های تابستانی ما را نیش زده اند.آیا خارش جای گزش پشه شما را نیز دیوانه می کند؟ پس این نکات را امتحان کنید تا خارش، ظرف چند ثانیه از بین برود.

1. آلوئه ورا

آلوئه ورا برای خیلی چیزها بسیار خوب است. این گیاه برای درمان جوش و آفتاب سوختگی به شما کمک می کند اما درصورت خارش ناشی از نیش پشه نیز نتیجه خوبی دارد. آلوئه ورا پوست را خنک و آرام می کند و خارش را کاهش می دهد. آیا آنقدر خارش دارید که پوست خود را خراشیده اید؟ اگر چنین است ، آلوئه ورا برای آن نیز مفید است و به ترمیم مجدد پوست کمک می کند.

2. پوست موز

پوست موز ممکن است اولین چیزی نباشد که به ذهن خطور می کند ، اما بسیار توصیه می شود. فقط کافی است داخل پوست موز را روی قسمت گزیده شده بمالید.ترشح حاصل از گزش پشه توسط قندهای موجود در پوست ازبین می رود که باعث کاهش خارش می شود.

3. تکه های یخ

برای جلوگیری از خارش ، هرچه سریعتر نیش پشه را خنک کنید. چند قطعه یخ را در یک پارچه یا حوله بریزید ، و حداقل بیست دقیقه آن را روی محل گزش نگه دارید. سرما باعث می شود که خارش را احساس نکنید و تورم از بین می رود. اگر کل بدنتان با نیش پشه گزیده شده است ، می توانید دوش آب سرد (یخی) بگیرید.

4. نمک

نمک یکی دیگر از علاج های طبیعی است. نمک گزش پشه را خشک می کند ، بنابراین خارش باید در مدت کوتاهی از بین برود. مالش محل گزیده شده با نمک بهتر کمک خواهد کرد. اول از همه پوست آن ناحیه را خیس کنید. مقداری نمک (ترجیحاً درشت) را روی محل بصورت لایه ای بگذارید. مدتی بگذارید خیس بخورد سپس با آب گرم بشویید. ممکن است مدتی سوزش ایجاد کند اما بلافاصله از شر خارش آزار دهنده خلاص خواهید شد.

5. خمیر دندان

خمیر دندان محصول دیگری است که برای موارد بسیاری بغیر از مسواک زدن مفید است؛ جوش ها را خشک می کند،می توانید با آن شیرآلات را تمیز کنید،همچنین باعث التیام خارش ناشی از گزش پشه نیز می شود. ترجیحاً از خمیر دندان با طعم نعناع و فلفلی استفاده کنید. مقداری خمیر دندان را روی محل گزیدگی پهن کرده و برای مدتی روی پوست بگذارید بماند تا خشک شود. مشاهده خواهید کرد از شر خارش خلاص شده اید.

6. جوش شیرین

خب ، این یکی برای پوست شما بهترین نیست ، اما کمک می کند! مقداری جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا یک مایع غلیظ ایجاد شود. سپس آن را روی ناحیه خارش پهن کرده و به مدت پانزده دقیقه روی پوست بگذارید. خب به نظر می رسد دیگر نیش پشه را متوجه نمی شوید.

7. آب لیمو

اسیدهای طبیعی به از بین رفتن خارش ناشی از نیش پشه کمک می کنند.لیمو و آب لیمو خارش را متوقف کرده و از عفونت جلوگیری می کند،عالی! با این حال ، مراقب این باشید. آبلیمو را فقط در داخل خانه استفاده کنید و قبل از رفتن به زیر آفتاب، خوب بشویید. اسیدهای موجود در آبلیمو می توانند باعث ایجاد لکه های ناخوشایند روی پوست شما شوند که شما این را نمی خواهید.

8. روغن درخت چای

روغن درخت چای هم یکی از موارد ضروری در جعبه دارویی شماست.این روغن به ازبین بردن جوش صورت، شپش سر ، عرق پا و گزش پشه کمک می کند! بوی زیاد خوبی ندارد اما با چند قطره روغن این مشکل برطرف می شود.

9. سرکه سیب

سرکه سیب مانند لیمو و آب لیمو بسیار ترش است. و بهمین دلیل باعث موثر بودن آن در برابر گزش پشه است. کمی از سرکه را روی محل بزنید و بگذارید چند دقیقه روی آن بماند. اگر همه چیز خوب پیش برود ، خارش کاهش می یابد.

10. الکل

مقداری الکل را روی مقداری پنبه بریزید و آن را روی محل خارش بمالید. در عرض چند ثانیه ، خارش باید به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد