اونس طلا2414.89
مظنه14,336,000
18 گرم3,309,400
ارزش سکه32,299,008
قدیم (بهار)37,200,000
جدید (امامی)39,900,000
نیم23,200,000
ربع14,500,000

5 قدم تا گرفتن نمره کامل در امتحانات

یکی از سخت ترین چالش های زندگی برای هر فرد گذراندن امتحانات و گرفتن نمره کامل و قبولی است. معمولا یک روز پیش از امتحان با حجم زیادی مطالب رو به رو می شویم که علاوه بر تمام نکردن منابع، نمره خوبی نیز از امتحان نمی گیریم.

5 قدم تا گرفتن نمره کامل در امتحانات


یکی از سخت ترین چالش های زندگی برای هر فرد گذراندن امتحانات و گرفتن نمره کامل و قبولی است. معمولا یک روز پیش از امتحان با حجم زیادی مطالب رو به رو می شویم که نه تنها نمی توانیم آن ها را تمام کنیم که امتحان را نیز به بدترین شکل ممکن ارائه می دهیم.

در این مطلب 5 مرحله را برای یک مطالعه مفید و مناسب به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید علاوه بر کنترل استرس و شرایط موفقیت خود را در امتحان کسب کنید.

این نکته را به یادداشته باشید شما می توانید از این مراحل در هر زمان استفاده کنید حتی اگر شب پیش از امتحان از این مراحل استفاده کنید ممکن است به دلیل کمبود وقت نتوانید مطالب درسی خود را تمام کنید اما قطعا باقی مطالب بهترین یادگیری و بازخورد را خواهید داشت.

امتحان

1. مطالعه خود را به بخش های 20 دقیقه ای قابل انعطاف تقسیم کنید. زمان مورد نیاز خود را محاسبه کنید و مطالب را بر اساس آن به بخش های 20 دقیقه ای تقسیم کنید.

2. بعد از خواندن مطالب سعی کنید ان ها را با فرد دیگری به اشتراک بگذارید و توضیح دهید. همچنین می توانید با توضیح دادن آن ها با صدای بلند به خودتان و مرور کردن مطالب ان ها را به راحتی بخاطر بسپارید. نوشتن مطالب کاری زمان بر است اما نکته برداری از مطالب نیز می تواند به یادگیری شما کمک کند.

3. عوامل حواس پرتی را از بین ببرید. تلفن خود را در حالت خاموش و دور از دسترس قرار دهید و اعلان ها را در رایانه خود خاموش کنید. تحقیقات نشان می دهد که تمرکز مجدد پس از حواس پرتی بر روی کاری که قبلا از آن انجام می دادید تقریبا زمانی معادل 20 دقیقه طول می کشد.

یادداشت برداری

4. استراحت کردن را فراموش نکنید. حتی اگر در شرایط سختی و کمبود زمان قرار دارید باز هم زمانی را برای استراحت بین مطالب قرار دهید. وارد کردن حجم زیادی از مطالب می تواند ذهم شما را آشفته کند در نتیجه زمانی را برای تمرکز بیشتر به خود اختصاص دهید.

5.خواب مناسب و کافی شبانه به مغز و حافظه شما کمک می کند تا انرژی کافی برای یادگیری و یادآوری را بدست بیاورد. در واقع هرچه میزان خواب مناسب و کافی در مدت امتحانات بیشتر باشد عملکرد بهتری نیز از خود در امتحانات و مطالعات خود نشان می دهید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد