اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

گوشت قرمز یا مرغ کدام را بخوریم تا سالم بمانیم؟

گوشت قرمز، مرغ و ماهی از اصلی ترین منابع تامین پروتئین برای انسان ها هستند. گوشت ماهی بدون شک بهترین نوع گوشت مصرفی است اما اگر مجبور به انتخاب بین گوشت قرمز و مرغ باشیم کدام گزینه بهتری برای سلامتی انسان می تواند باشد؟

گوشت قرمز یا مرغ کدام را بخوریم تا سالم بمانیم؟


گوشت قرمز، مرغ و ماهی از اصلی ترین منابع تامین پروتئین برای انسان ها هستند. گوشت ماهی بدون شک بهترین نوع گوشت مصرفی است اما اگر مجبور به انتخاب بین گوشت قرمز و مرغ باشیم کدام گزینه بهتری برای سلامتی انسان می تواند باشد؟

در این مطلب تمام مزایای گوشت مرغ و گوشت قرمز که در اینجا منظور گوشت گاو است را با یکدیگر بررسی می کنیم تا متوجه شویم از بین دو منبع اصلی تامین پروتئین انسان کدام یک گزینه بهتر و سالم تری برای مصرف است.

1. پروتئین

مرغ یک منبع پروتئینی برای ورزشکاران و بدنسازان است. گوشت نیز دارای مقادیر زیادی پروتئین و همچنین کراتین است که در ساخت عضله برای افراد لاغر مورد توجه قرار می گیرد. سطح پروتئین موجود در گوشت گاو و مرغ بسیار جزئی متفاوت است اما نکته مهم این است که بدن تنها 74 درصد از پروتئین گوشت را دریافت می کند درحالی که پروتئین مرغ را تا 80 درصد می پذیرد.

پروتئین

2. چربی

برای افرادی که کالری مصرفی آن ها بسیار مهم است مرغ یک گزینه عالی برای مصرف است زیرا در مقایسه با گوشت گاو از کالری کمتری برخوردار است و همچنین کلسترول و چربی اشباع کمتری نیز در نسبت با گوشت گاو دارد.

3. موارد قابل استفاده

مرغ در نسبت با گوشت گاو کارایی و مصرف بیشتر در دستور العمل های غذایی دارد و می توان از ان در بسیاری از غذا ها استفاده کرد همچنین مدت زمان پخت کمتری دارد و در عین حال به راحتی می توان آن را به شیوه های مختلف مانند آبپز کردن، کباب کردن و تفت دادن اماده کرد.

پخت

4. مواد مغذی

گوشت گاو درباره فواید سلامتی و مواد مغذی دارای مزیت های بیشتری در نسبت با مرغ است. زیرا حاوی آهن و روی بیشتری است. این مواد برای سیستم ایمنی بدن و رشد مغزی ما ضروری هستند. با این حال، مرغ برای سلامت قلب و عروق شما بسیار بهتر است. زیرا کلسترول و چربی اشباع کمتری در نسبت با گوشت گاو دارد. مطالعات همچنین نشان داده است که گوشت قرمز می تواند خطر بیماری های قلبی را افزایش دهد.

5. انرژی

در تامین انرژی هردو گوشت قرمز و مرغ دارای مزیت های یکسانی هستند و با توجه به درخواست و نیاز بدن باید مصرف شوند. زیرا مرغ دارای فیبرهای عضلانی "انقباض سریع" است که برای دریافت انرژی در کوتاه مدت مناسب است. در عین حال گوشت قرمز به عنوان انقباض های آهسته شناخته می شود و برای فعالیت های استقامتی یک خوراک ایده آل است.

مرغ

در انتها اگر تصمیم دارید یکی را برای رژیم غذایی سالم خود انتخاب کنید به شما توصیه می کنیم انتخاب شما گوشت مرغ باشد. زیرا به طور کلی می تواند بیشتر از گوشت قرمز از سلامتی جسمی و همچنین پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی به شما کمک کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد