اونس طلا2337.71
مظنه14,951,000
18 گرم3,451,400
ارزش سکه33,684,603
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,100,000
نیم24,200,000
ربع14,500,000

با خوردن این خوراکی ها پیش از خواب، یک خواب زمستانی عمیق را تجربه کنید

خواب یکی از اصلی ترین ارکان سلامتی است. خواب کامل به معنای 8 ساعت خواب شبانه و با کیفیت برای یک فرد بزرگسال است که می تواند تضمین کننده سلامت او باشد. حال این خوراکی ها به کمک شما می آیند تا یک خواب شبانه راحت را تجربه کنید.

با خوردن این خوراکی ها پیش از خواب، یک خواب زمستانی عمیق را تجربه کنید


خواب یکی از اصلی ترین ارکان سلامتی است. خواب کامل به معنای 8 ساعت خواب شبانه و با کیفیت برای یک فرد بزرگسال است که می تواند تضمین کننده سلامت او باشد. حال این خوراکی ها به کمک شما می آیند تا یک خواب شبانه راحت را تجربه کنید.

شما این نکته را نیز به خوبی می دانید که خوردن یک وعده غذایی و یا یک میان وعده غذایی سنگین، پیش از خواب می تواند تاثیرات منفی بر روی کیفیت خواب شما داشته باشد.

اما اگر نیاز دارید پیش از خواب از خوردن یک میان وعده لذت ببرید می توانید با یک انتخاب هوشمندانه می توانید کیفیت خواب خود را نیز افزایش دهید و خوابی راحت را تجربه کنید.

بادام

1. بادام

خوردن بادام در ساعتی از شبانه روز برای سلامتی شما مفید است اما می تواند به خاب شانه شما نیز کمک کند. دلیل این امر این است که بادام حاوی ملاتونین است که این ماده به بدن برای آماده شدن برای خواب کمک می کند.

همچنین بادام حاوی مقادیر قابل توجهی از منیزیم است که تحقیقا نشان داده است که سطح کافی از منیزیم می تواند بر روی زمان خواب، کیفیت خواب و مدت زمان به خواب رفتن نیز تاثیر گذار باشد. سایر مغغز ها مانند گردو، بادام هندی و پسته نیز تاثیر مشابه دارند.

2. بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر یک میان وعده عالی برای پیش از خواب و صببحانه است زیرا به عنوان یکی از منابع ملاتونین شناخته می شود. بلغور جودوسر خود را به همراه شیر بپزید و پیش از خوابب میل کنید. شیر نیز سرشار از کلسیم است و کلسیم در استفاده از تریپتوفان موثر است که برای ترشح هورمون ملاتونین، القا کننده خواب، و سروتونین، تنظیم کننده خواب، ضروری است.

بلغورجو دوسر

3. ماهی چرب

ماهی های چرب دارای مواد مغذی کمک کننده به خواب هستند. این مواد مغذی شامل امگا3، ویتامین B6 و ویتامین D است. امگا3 می تواند باعث تحریک هورمون ملاتونین و تقویت و بهبود خواب شود. ویتامین B6 به کمک ترشح هورمون های ملاتونین و سروتونین باعث می شود خوابی راحت را تجربه کنید و ویتامین D نیز باعث ایجاد یک ریتم شبانه روزی سالم برای خواب شما می شود.

4. موز

موز به یکی از منابع غنی از پتاسیم و منیزیم مشهور است. همانطور که گفته شد منیزیم داشتن یک خواب خوب می تواند به شما کمک کند اما پتاسیم نیز ببا کاهش تنش و گرفتگی های بدنی می تواند در داشتن یک خواب راحت و آسوده موثر باشد.

موز

5. چای بابونه

ممکن است این اشتباه را مرتکب شوید و پیش از خواب یک وعده غذای سنگین را امتحان کنید اما نگران نباشید چای بابونه به شما کمک خواهد تا این مشکل را بر طرف کنید. چای بابونه به خاصیت آرامبخش بودن خود معروف است. چای بابونه به دلیل داشتن آپژنین که یک فلانوئید است به گیرنده های مغز متصل می شود و به کاهش اضطراب و داشتن خواب راحت کمک می کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد