اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

5 خوراکی ویژه که هوش انیشتین را به کودک شما می دهند

همه والدین از اهمیت تغذیه و مصرف میوه و سبزیجات و پروتئین در میزان هوش و بهره وری کودک خود آگاه هستند. اما مسئله بر سر این موضوع است که کدام مواد غذایی می توانند تمرکز و یادگیری کودکان را افزایش دهند.

5 خوراکی ویژه که هوش انیشتین را به کودک شما می دهند


همه والدین از اهمیت تغذیه و مصرف میوه و سبزیجات و پروتئین در میزان هوش و بهره وری کودک خود آگاه هستند. اما مسئله بر سر این موضوع است که کدام مواد غذایی می توانند تمرکز و یادگیری کودکان را افزایش دهند.

همه مواد غذایی سالم به یک میزان دارای فواید سلامتی برای جسم و روح کودکان هستند اما مهم است که شما بدانید از کدام مواد غذایی برای چه امری استفاده کنید که سلامت کافی برای فرزند شما فراهم شود.

با گذشتن تابستان و بازگشایی مدارس کودکان به یک تغذیه سالم نیاز دارند تا بهره مغزی ان ها در طول اموزش بالا برود. این 5 ماده غذایی را از 12 ماهگی در رژیم غذایی کودک خود قرار دهید.

تخم مرغ

1. تخم مرغ

مغز کودکان به ویژه برای سال های اول زندگی خود با سرعت قابل توجهی در حال رشد است. کولین یک ویتامین بسیار مهم است که نقش اساسی در این امر دارد، زیرا برای ایجاد سلول های حافظه در مغز بسیار حیاتی است.

زرده تخم مرغ غنی از کولین است و تقریباً نیاز روزانه کودکان را تا 8 سال برآورده می کند. تخم مرغ همچنین دارای پروتئین زیادی است که همراه با آهن، فولات و ویتامین A موجود در تخم مرغ به رشد، ترمیم و رشد سلول ها کمک می کند.

2. ماهی های چرب

ماهی های چرب سرشار از امگا 3 هستند که برای رشد و سلامت مغز حیاتی است. اسیدهای چرب امگا 3 از اجزای اساسی و عناصر سازنده مورد نیاز برای رشد سلول ها هستند. اسیدهای چرب امگا 3 فراوان ترین چربی موجود در مغز هستند و برخی مطالعات نشان داده اند که مصرف آن ها به مدیریت مشکلات رفتاری کودکان کمک می کنند.

همچنین امگا3 می تواند در بهبود عملکرد حافظه نقش بسیار مهمی داشته باشد. ماهی سالمون،ماهی تن تازه، ماهی قزل آلا، ساردین و شاه ماهی منابع بسیار خوبی از روغن امگا 3 هستند و باید هفته ای یک بار مصرف شوند.

نان

3. جودوسر، غلات و نان های سبوس دار

غلات کامل غنی از کربوهیدرات ها و گلوکز هستند که انرژی لازم را برای تأمین سوخت مغز فراهم می کنند. آن ها همچنین سرشار از ویتامین های گروه B هستند که در داشتن یک سیستم عصبی سالم نقش دارند.

مطالعات متعدد نشان داده است که یک صبحانه غنی از غلات کامل، حافظه و توجه کوتاه مدت را بهبود می بخشد غلات کامل شامل جو دوسر، نان جو، چاودار، برنج ، کینوا و گندم سیاه یافت می شود. غذاهای سبوس دار نیز سرشار از فیبر هستند و میزان گلوکز را در بدن تنظیم می کنند.

4. لوبیا

لوبیا سرشار از پروتئین، ویتامین و مواد معدنی است که آن را به یک گزینه غذایی عالی برای کودکان شما تبدیل می کند. لوبیای قرمز و چیتی حاوی چربی های امگا 3 بیشتری نسبت به سایر لوبیاها هستند که این ماده برای رشد و عملکرد مغز بسیار مهم است. چربی امگا3 موجود در لوبیا انرژی را به آرامی آزاد می کند و باعث افزایش انرژی و تداوم آن در طول روز می شود.

شیر

5. شیر، ماست و پنیر

شیر، ماست و پنیر مملو از پروتئین و ویتامین های گروه B هستند که آن ها در گروه مواد غذایی بسیار مغذی قرار می دهد. این مواد مغذی برای رشد بافت مغز، انتقال دهنده های عصبی و آنزیم ها ضروری هستند و در عملکرد مغز نقش مهمی دارند.

همچنین این مواد غذایی سرشار از کلسیم هستند که برای رشد دندان ها و استخوان های قوی و سالم نقشی حیاتی دارند. کودکان با توجه به سنشان نیازهای متفاوتی به کلسیم دارند اما شما باید مدنظر داشته باشید که دو تا سه منبع کلسیم را به طور روزانه در رژیم غذایی کودکان قرار دهید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد