اونس طلا2394.45
مظنه16,186,000
18 گرم3,736,500
ارزش سکه36,467,058
قدیم (بهار)40,800,000
جدید (امامی)43,700,000
نیم26,000,000
ربع16,000,000

بهترین روش نگهداری و تازه ماندن لیمو در طولانی مدت

شروع تابستان با رسیدن فصل لیموهای تازه همزمان است. لیمو یکی از مهم ترین چاشنی های غذایی است که می تواند طعم و عطر بینظیری به غذا ببخشد. چالش اصلی در نگهداری از لیمو در همواره تازه ماندن آن است.

بهترین روش نگهداری و تازه ماندن لیمو در طولانی مدت


شروع تابستان با رسیدن فصل لیموهای تازه همزمان است. لیمو یکی از مهم ترین چاشنی های غذایی است که می تواند طعم و عطر بینظیری به غذا ببخشد. چالش اصلی در نگهداری از لیمو در همواره تازه ماندن آن است.

لیمو علاوه بر اینکه یک رکن اصلی در تهیه و طبخ غذا است بلکه یه آرامبخش خیلی عالی برای بدن شما در فصل داغ و رم تابستان است و گرمای بدن شما را تا حد چشمگیری پایین می آورد.

شما می توانید لیمو را به راحتی به انواع سس، سالاد، دسر، کیک و نوشیدنی ها اضافه کنید و این نکته را نیز باید به یاد داشته باشید که علاوه بر آبلیمو از پوست آن نیز می توانید در دستورالعمل های آشپزی استفاده کنید.

لیمو

لیمو یک منبع غنی از ویتامین C، فلانوئیدها و آنتی اکسیدان ها است که در ازبین بردن رادیکال های آزاد که به سلول های بدن اسیب می رسانند بسیار موثر هستند. همچنین این مواد مغذی در جلوگیری از ابتلا به بیماری و تقویت بدن نیز نقش دارند.

نگهداری از لیمو برای طولانی مدت و تازه ماندن آن بسیار مهم است و از آن جهت که لیمو خاصیت اسیدی دارد ماندگاری آن بسیار پایین می آید. همچنین لیمو به راحتی رطوبت خود رااز دست می دهد و لکه های قهوه ای بر روی آن ایجاد می شود.

منافذ موجود بر روی لایه بیرونی لیمو باعث می شود که رطوبت از آن خارج شده و لیمو خشک شود و طعم خود را از دست می دهد.

شربت

در ادامه چند روش را برای تازه نگهداشتن لیمو به شما معرفی خواهیم کرد.

بهتر است از لیمو ها در یخچال نگهداری کنید. به همین منظور آن ها را در قفسه های یخچال قرار دهید و مدت یک هفته یا بیشتر تازه می مانند.

اگر می خواهید برای مدت طولانی تری از لیمو نگه داری کنید آن را در ظرف درب دار و یا کیسه های زیپ دار قرار دهید به این ترتیب لیمو به مدت یک ماه تازه باقی می مانند.

اگر از نصف لیمو استفاده کرده اید نیم دیگر را در یک کیسه و یا ظرف درب دار نگهداری کنید و ظرف چند روز از آن ساتفاده کنید.

آبلیمو

اگر می خواهید پوست لیموها نیز تازه بمانند همه لیمو ها را در یک ظرف درب دار بریزید و بر روی آن ها آب اضافه کنید و درب ظرف را ببندید و آن را در یخچال نگه داری کنید.

شما می توانید از آبلیمو تازه تا چند روز در یخچال نگه داری کنید اما به هیچ عنوان برای شربت از آن استفاده نکنید بلکه آبلیموی مانده را تنها به غذا اضافه کنید.

همچنین، لیموها به اتیلن حساس هستند. بنابراین هرگز نباید آن ها را در نزدیکی میوه های ساطع کننده اتیلن مانند زردآلو، سیب و موز نگه داشت.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد