اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

4 روش علمی و بدون عوارض برای افزایش وزن

همواره کاهش وزن یکی از مهم ترین مسائل افراد نیست. برخی از افراد نیز در این میان هستند که از کمبود وزن رنج می برند و در تلاش هستند که وزن خود را افزایش بدهند و معمولا این دسته از افراد با افزایش وزن چشمگیری رو به رو نیستند.

4 روش علمی و بدون عوارض برای افزایش وزن


همواره کاهش وزن یکی از مهم ترین مسائل افراد نیست. برخی از افراد نیز در این میان هستند که از کمبود وزن رنج می برند و در تلاش هستند که وزن خود را افزایش بدهند و معمولا این دسته از افراد با افزایش وزن چشمگیری رو به رو نیستند.

افراد دنیا از نظر وزنی به 3 دسته کلی تقسیم می شوند؛ افراد دارای اضافه وزن، افراد دارای کمبود وزن و افرادی که دارای یک وزن ایده آل و متناسب هستند.

وزن

افراد معمولی عموما با خوردن زیاد و رعایت نکردن یک رژیم غذایی سالم سریعا و یا به مرور دچار اضافه وزن می شوند و به این مسئله بر می خورند که اضافه وزن خود را کاهش دهند. در این حالت بدن بیش از حد نیاز خود انرژی دریافت می کند و انرژی مورد نیاز خود را دریافت کرده و مابقی آن تبدیل به چربی می شود.

اما همانطور که گفته شد برخی از افراد دیگر نیز دارای کمبود وزن هستند. آن ها به دلیل بیماری و یا به صورت ژنتیکی و حتی به دلیل کمبود منابع انرژی به صورت عادی و حتی با داشتن یک رژیم غذایی سنگین و چاق کننده نیز به وزن ایده آل خود نمی رسند.

این دسته از افراد منابع انرژی کمی را به بدن خود می رسانند و در این حالت بدن مجبور می شود برای تامین انرژی مورد نیاز خود بافت های بدن را بسوزاند تا در ادامه عملکرد بدن اختلالی ایجاد نشود. در این حالت افراد وزن زیادی را از دست می دهند و به راحتی به یک وزن متناسب نمی رسند.

افزایش وزن

در این مطلب 4 روش علمی و قطعی را برای افزایش وزن به شما معرفی خواهیم کرد.

1. غذای بیشتر

در این مرحله شما نیاز دارید تا میزان کالری مورد نیاز بدن خود در طول روز را بررسی کنید و علاوه بر مصرف آن، مقداری نیز بیشتر از آن مصرف کنید.

2. مصرف کالری مایع

نوشیدن دو لیوان اسموتی پرکالری کاری بسیار آسان تر است تا آن که بخواهید دو بشقاب برنج بخورید. همچنین کالری های مایع سریع تر از کالری های جامد جذب بدن می شود. به عنوان میان وعده و بعد از غذا کالری مایع بنوشید.

اسموتی

3. ورزش

بی تحرکی از عواملی است که می تواند به کاهش اشتها و کاهش سنتز پروتئین عضلاتی منجر شود. لازم است که در برنامه خود ورزش را نیز لحاظ کنید.

4.تغذیه هوشمندانه

در ابتدا کار از یک پزشک متخصص کمک بگیرید اما اگر قصد دارید در خانه این کار را انجام دهید به یاد داشته باشید اضافه وزن به همراه ریزه خواری و مواد غذایی غیر مغذی ایده مناسبی نیست. از مواد غذایی پروتئین دار استفاده کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد