اونس طلا2195.48
مظنه14,191,000
18 گرم3,276,000
ارزش سکه31,972,323
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

توافق وزرای دارایی اروپا برای تشکیل اتحادیه بانکی مشترک

سایت طلا : وزرای دارایی اروپا روز پنج شنبه اعلام کردند به توافق نهایی در خصوص تشکیل اتحادیه بانکی اروپا با هدف نظارت بر عملکرد بانکهای اروپایی دست یافته اند .

به گزارش سایت طلا به نقل از سی ان ان، توافق بر سر تشکیل اتحادیه بانکی مشترک اروپا تازه ترین تلاش مقامهای اروپایی برای مقابله با بحران مالی و بدهی منطقه یورو به شمار می رود .

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی اروپا مسئولیت اصلی نظارت بر فعالیت بانکهای اروپایی را بر عهده خواهد داشت .بر اساس توافق وزرای دارایی اروپا بانک مرکزی اروپا این اختیار را خواهد داشت تا بانکهای مشکل دار منطقه یورو را مجبور به افزایش سرمایه و دارایی کند .

مایکل بارنیر کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا تاکید کرد: تشکیل یک نهاد نظارتی برای نظارت بر فعالیت بانکهای اروپایی یک گام موثر برای مقابله با بحران مالی و جلوگیری از تکرار وقوع این گونه بحران ها در آینده خواهد بود .

به گزارش سایت طلا به نقل از این پایگاه خبری، قرار است فعالیت اتحادیه بانکی اروپا رسما از مارس 2014 میلادی آغاز شود . اجرایی شدن این طرح بستگی به تصویب نهایی پارلمان اروپا دارد .

در ماههای اخیر اختلاف نظرهای زیادی بر سر جزییات فعالیت و اختیارات اتحادیه بانکی اروپا وجود داشته است ولی با نهایی شدن این توافق آلمان نیز از تشکیل اتحادیه بانکی اروپا حمایت کرده است .

آنجلا مرکل صدر اعظم آلمان ضمن استقبال از توافق وزرای دارایی منطقه یورو برای تشکیل اتحادیه بانکی اروپا تاکید کرد خواسته های آلمان برای تشکیل اتحادیه بانکی اروپا لحاظ شده است . آلمان با نظارت اتحادیه بانکی اروپا بر کلیه بانکهای فعال در منطقه یورو مخالف است ./م
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد