اونس طلا2318
مظنه15,236,000
18 گرم3,517,200
ارزش سکه34,326,708
قدیم (بهار)39,300,000
جدید (امامی)42,000,000
نیم25,000,000
ربع15,000,000

این کار دوست داشتنی باعث تقویت مغز می شود

زوال عقل یکی از مشکلاتی است که همراه با افزایش سن ممکن است همه ما درگیر خود کند. یکی از روش های تقویت مغز و پیشگیری و درمان این بیماری موسیقی است.

این کار دوست داشتنی باعث تقویت مغز می شود


زوال عقل یکی از مشکلاتی است که همراه با افزایش سن ممکن است همه ما درگیر خود کند. یکی از روش های تقویت مغز و پیشگیری و درمان این بیماری موسیقی است.

همه ما می دانیم که گوش سپردن به موسیقی می تواند روحیه را بهبود ببخشد اما تحقیقات نشان داده است که ساز زدن و دیگر فعالیت های موسیقیایی می تواند در تقویت مغز مؤثر بوده و علائم زوال عقل را حتی پس از بروز بهبود بخشد.

در یک متاآنالیز که در ژورنال انجمن سالمندان ایالات متحده منتشر شده است، محققان 495 شرکت کننده بالای 65 سال با علائم خفیف اختلال شناختی یا همان زوال عقل مورد بررسی قرار دادند.

زوال عقل

اختلال شناختی خفیف که عموما با عنوان بیماری آلزایمر شناخته می شود بسیاری از سالمندان را درگیر خود کرده و با افزایش سن به وجود می آید. این اختلال جنبه های مختلف زندگی سالمندان را تخت تاثیر قرار داده و انها را دچار مشکل می کند.

چه زدن ساز، چه عضو شدن در یک گروه کر و یا هر فعالیت موسیقیایی دیگری می تواند به شکل قابل توجهی در بهبود علائم آلزایمر نقش داشته باشد.

موسیقی

نویسنده اصلی این مقاله می گوید که موسیقی می تواند به عنوان تمرینی برای تمام مغز تلقی شود چرا که بخش های مختلفی از آن را وادار به کار و فعالیت می کند.

همچنین نواختن و دیگر فعالیت های مربوط به موسیقی می تواند در بهبود روحیه و کیفیت زندگی نیز نقش گسترده ای داشته باشد و در نهایت احساس بهتری به شما بدهد.

دکتر جنی ال دوریس می گوید مهم نیست که چه فعالیتی انجام می دهید، از ساز زدن گرفته تا آواز خواندن و یا شرکت در کلاس های آنلاین ساخت موسیقی، فقط مهم است که شما به طور فعال در روند ساخت موسیقی شرکت کنید تا مزایای مثبت آن بهره مند شوید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد