اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کاهش شدید قیمت طلا در بازار

از ابتدای هفته اخیر کارشناسان پیش بینی کرده بودند که طلا وارد یک روند اصلاحی شده و قیمت آن کاهش خواهد یافت. از صبح امروز حرکت کاهشی طلا آغاز شده و قیمت آن به شکل قابل توجهی افت پیدا کرده است.

کاهش شدید قیمت طلا در بازار


از ابتدای هفته اخیر کارشناسان پیش بینی کرده بودند که طلا وارد یک روند اصلاحی شده و قیمت آن کاهش خواهد یافت. از صبح امروز حرکت کاهشی طلا آغاز شده و قیمت آن به شکل قابل توجهی افت پیدا کرده است.

در روز های گذشته قیمت طلا در محدوده 1890 تا 1910 دلار نوسان کرده بود اما هم اکنون قیمت هر اونس طلای جهانی در زیر 1890 دلار قرار گرفته و 1885 دلار می باشد.

مهم ترین عامل کاهش قیمت طلا را می توان افزایش ارزش شاخص دلار ایالات متحده دانست. داده های قوی اقتصادی و نگرانی ها نسبت به تغییر زودتر از موعد سیاست های پولی فدرال رزرو مهم ترین دلایل افزایش ارزش دلار بودند.

عامل دیگر کاهش قیمت طلا را می توان رشد بازده خزانه داری ایالات متحده دانست که پیش از این توانسته بود قیمت طلا را تا زیر 1700 دلار نیز کاهش دهد.

طلا

هم اکنون سرمایه گذاران در انتظار داده های مربوط به اقتصاد ایالات متحده هستند. امروز و فردا قرار است است داده های مربوط به مشاغل ماه مه منتشر شود که تاثیر بسیاری بر روی قیمت طلا دارد.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که داده های مربوط به دستمزد و مشاغل غیر کشاورزی آمریکا که طی ساعات و روز آینده منتشر خواهد شد، مثبت بوده و این می تواند قیمت طلا را کاهش دهد.

همچنین سرمایه گذاران نیز پس از داده های بسیار ناامید کننده ماه پیش احتیاط بسیاری را در بازار از خود نشان داده و از هر گونه خرید هایی زیاد خودداری می کنند که می تواند قیمت طلا را کاهش دهد.

از نظر فنی طلا پس از آنکه نتوانست مقاومت یک هفته ای خود در سطح 1910 دلار را به دست آورد، به سمت حمایت خود در 1899 دلار حرکت کرده و از حمایت خود نیز عبور کرد.

داده های فنی نشان دهنده حمایت طلا در سطح 1888 دلاری هستند و در صورتی که طلا به شکلی پایدار در زیر این حمایت خود حرکت کند می تواند تا نقطه 1852 دلار نیز افت داشته باشد.

در صورتی که یک فاند اقتصادی مثبت به وجود آمده و قیمت طلا برای بار دیگر روند صعودی خود را بازپس بگیرد، ابتدا لازم است مقاومت خود در سطح 1910 دلار را به دست آورد.

مقاومت بعدی قیمت طلا در نقطه 1917 دلار و سپس در نقطه 1930 دلار خواهد بود. صعود طلا به بالای این سطح قیمت طلا را به سمت بالا ترین سطح سالانه خود در 1960 دلار نزدیک خواهد کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد