اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیا افزایش قیمت مس همچنان ادامه خواهد یافت؟

از چند ماه گذشته قیمت مس حرکت صعودی شدیدی را آغاز کرده و طی دو ماه گذشته همانند فلزات گرانبها، رشد بسیار شدیدی را از خود نشان داده است.

آیا افزایش قیمت مس همچنان ادامه خواهد یافت؟


از چند ماه گذشته قیمت مس حرکت صعودی شدیدی را آغاز کرده و طی دو ماه گذشته همانند فلزات گرانبها، رشد بسیار شدیدی را از خود نشان داده است.

با این وجود در روز های اخیر قیمت مس مقداری عقب نشینی کرده و کمی کاهش پیدا کرد. مهم ترین عامل این کاهش قیمت نسبی فلز مس را می توان بهبود داده های صنعتی حوزه یورو دانست.

همچنین به دلیل انتشار داده های مربوط به اروپا و همچنین نوسانات موجود در دلار ایالات متحده، ممکن است روند اصلاحی قیمت مس همچنان ادامه پیدا کند.

طی ماه های اخیر قیمت مس افزایش بسیار قابل توجهی پیدا کرده است که عوامل متعددی دارد. از جمله این عوامل را می توان افزایش شدید تقاضا برای این فلز صنعتی در سطح جهانی و کاهش عرضه ان دانست.

همراه با نزدیک شدن به پایان روز های همه گیری ویروس کرونا و بهبود اقتصاد جهانیی و شروع به کار کارخانجات و دیگر فضا های صنعتی تقاضا برای این فلز به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.

همچنین کشور های جهان در حال حرکت به سمت انرژی های پاک بوده و این موضوع نیاز های زیرساختی به فلز مس را به طور چشمگیری افزایش می دهد.

مس

در همین حال تولیدات معدنی مس کاهش پیدا کرده و کشور های تولید کننده این فلز خود تبدیل به وارد کننده شده اند. برای مثال کشور چین که بزرگترین تولید کننده مس از طریق معدن است هم اکنون در حال واردات حجم عظیم مس می باشد.

در همین حال انتظارات تورمی، کاهش ارزش شاخص دلار، تحولات اقتصادی در سراسر جهان و بسته های محرک مالی و زیر ساختی نیز تاثیر گسترده ای بر روی قیمت مس دارند.

از نظر فنی قیمت مس در حال طی کردن یک روند صعودی با شیب ملایم است. نمودار ها نشان دهنده این موضوع هستند که قیمت مس در بالا تر از میانگین متحرک 21 روزه، 50 روزه، 100 روزه و 200 روزه خود قرار گرفته و شرایط صعودی بسیار خوبی دارد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد