اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

این رفتارها را هرگز با کودک خود انجام ندهید

همه ی والدین روش های تربیتی مختص به خود را دارند که ریشه در فرهنگ و عادت های قدیمی دارد اما برخی از این رفتارها می تواند به تربیت فرزند شما آسیب زند و او را در بزرگسالی با مشکل رو به رو کند.

این رفتارها را هرگز با کودک خود انجام ندهید


همه ی والدین روش های تربیتی مختص به خود را دارند که ریشه در فرهنگ و عادت های قدیمی دارد اما برخی از این رفتارها می تواند به تربیت فرزند شما آسیب زند و او را در بزرگسالی با مشکل رو به رو کند.

1. قلقلک دادن کودک

بارها اتفاق افتاده است که بزرگسالان برای آن که کودکان را بخندانند شروع به قلقلک دادن آن ها کرده اند. یک محقق از دانشگاه کالیفرنیا این موضوع را کشف کرده است که خنده ناشی از قلقلک در کودکان فقط توهمی از خنده است. مشکل اصلی در این مسئله این است که کودکان می خندند حتی اگر کاری متنفر باشند درنتیجه ممکن است با قلقلک دادن کودک خود او را آزار دهید.

قلقلک

2.اصرار و اجبار برای خوردن غذا

برخی از والدین هنگامی که نمی خواهند فرزندشان وعده غذایی خود را تمام کند شروع به متقاعد کردن، باج دادن و حتی تهدید کردن کودک می کنند. بنابراین کودک غذای خود را تمام می کند اما تنها والدین هستند که از این اتفاق خوشحال هستند. این رفتار باعث تقویت عادت های بد غذایی در کودکان می شود. در این شرایط آن ها مطلبی را درباره تغذیه و بدن خود یاد نمی گیرند بلکه شروع به پرخوری کرده که این اتفاق نیز به دستگاه گوارش آن ها آسیب می زند.

3.ایجاد یک محیط کاملا تمیز برای کودکان

بیشتر افراد اینگونه تصور می کنند که یک محیط کاملا تمیز بسیار مهم است. اما محققان دریافته اند که اگر یک محیط کاملا تمیز و عاری از هرگونه آلودگی باشد اثرات منفی ای بر روی سلامت کودک دارد. محیط های استریل سرعت تشکیل سیستم ایمنی قوی در بدن که آماده مبرزه با عفونت ها است را کند می کند.

آلودگی

4. مجبور کردن کودکان به اشتراک گذاری وسایلشان

در 2 سالگی کودکان با خودشان به عنوان یک فرد رفتار می کنند و وسایلی که در اختیار دارند را به عنوان چیز هایی که متعلق به آن ها است درک می کنند. به همین دلیل است که هرکسی که می خواهد وسیله ای که متعلق به کودک است را از او بگیرد با او به عنوان متجاوز برخورد می کنند. مجبور کردن کودک برای اشتراک گذاشتن وسایلش باعث می شود او در بزرگسالی توانایی نگفتن را نداشته باشد حتی اگر نه گفتن به نفع او باشد.

5.غذا دادن به کودک با قاشق

کودکانی که به مدت طولانی با قاشق به آن ها غذا داده می شود احتمالا در آینده با اضافه وزن مواجه خواهند شد. در فرایند تغذیه سخت است که بگوییم چه زمانی کودک سیر می شود. بنابراین غذا دادن با قاشق به کودکان منجر به پرخوری می شود. محققان می گویند کودکانی که به تنهایی غذا می خورند سرعت غذا خوردنشان را تنظیم می کنند و طعم غذا را متوجه می شوند که این کار باعث می شود نگرش درستی به غذایی ک می خورند داشته باشند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد