اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کارهایی که دندان های شما را نابود می کنند

دندان ها یکی از حساس ترین اعضای بدن هستند که مراقبت از آن ها بسیار حائز اهمیت است. برخی از عادت های روزمره ما می توانند اثرات مخربی را بر روی سلامت دندان ها بگذارند.

کارهایی که دندان های شما را نابود می کنند


دندان ها یکی از حساس ترین اعضای بدن هستند که مراقبت از آن ها بسیار حائز اهمیت است. برخی از عادت های روزمره ما می توانند اثرات مخربی را بر روی سلامت دندان ها بگذارند.

مسواک زدن بلافاصه بعد از غذا

برخی از غذاهایی که ما می خوریم خاصیت اسیدی دارند و می توانند مینای دندان را ضعیف کنند و مسواک زدن بلافاصله بعد از غذا می تواند باعث آسیب زدن به مینای دندان شود در نتیجه باید بین غذا خوردن و مسواک زدن فاصله ای حدودا 30 دقیقه ای رعایت شود.

مسواک

عوض نکردن به موقع مسواک

مسواک ها دارای طول عمر هستند و به دلیل محل نگهداری آن ها در سرویس بهداشتی، محل مناسبی برا رشد باکتری هستند و می توانند موجب بیمار شدن لثه ها و دندان شوند.

مصرف زیاد کافئین

مصرف بیش از حد کافئین می تواند موجب زردی دندان ها شود.

استفاده ازمیوه های اسیدی مانند سرکه و لیمو

مالیدن مستیقم میوه های اسیدی و انجام مکرر این کار به مینای دندان آسیب می زند و موجب حساسیت و در نهایت پوسیدگی دندان می شود.

لیمو

مصرف غذاهای قندی و شکری

مصرف زیاد غذاهای قندی و شکری یکی از اصلی ترین دلایل خرابی و آسیب به دندان ها است. سعی کنید مصرف این غذاها و نوشیدنی های قندی مانند نوشابه را کاهش دهید.

استفاده نکردن از نخ دندان

ممکن است فکر کنید که استفاده از نخ دندان ضروری نیست و مسواک زدن می تواند کافی باشد در صورتی که نخ دندان می تواند باقی مانده غذا را از بین دندان ها بیرون بکشد و از تجمع باکتری و آسیب به دندان جلوگیری کند.

نخ دندان

استفاده از جوش شیرین برای دندان

بسیاری از افراد برای سفید شدن دندان های خود از جوش شیرین استفاده می کنند در صورتی که این کار می تواند باعث خرابی دندان و آسیب به لثه و مینای دندان شود. جوش شیرین به میزان مناسب و آزمایش شده که خطری برای دندان های شما نداشته باشد در خمیر دندان وجود دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد