اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

حذف محدودیت‌های معاملاتی شرکت‌های کارگزاری و پرسنل آن‌ها

شورای عالی بورس با پیشنهاد هیات مدیره سازمان بورس مبنی بر حذف محدودیت‌های معاملاتی شرکت‌های کارگزاری و پرسنل آن‌ها موافقت کرد.

به گزارش سایت طلا به نقل از بازار سرمایه، شورای عالی بورس در جلسه عصر امروز خود، در راستای شفافیت معاملاتی شرکت‌های کارگزاری و پرسنل آن‌ها و همچنین استفاده شرکت‌های کارگزاری از منابع مازاد خود در سرمایه گذاری در اوراق بهادار با پیشنهاد هیات مدیره سازمان مبنی بر حذف محدودیت‌های معاملاتی شرکت‌های کارگزاری و پرسنل آن‌ها موافقت کرد.

محمدحسن ابراهیمی سروعلیا، معاون نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار در این خصوص گفت: از سال ۸۵ تاکنون و بر اساس ماده ۳۱ آیین نامه معاملات شرکت بورس اوراق بهادار تهران مصوب شورای عالی بورس، شرکت‌های کارگزاری، مدیران و پرسنل آن محدودیت‌هایی در خرید سهام داشته اند.شرکت‌های کارگزاری به اندازه سرمایه ثبت و پرداخت شده یا ۷۰ درصد حقوق صاحبان سهام (هر کدام که کمتر بود)، امکان خرید سهام به نام شرکت کارگزاری را داشتند و همچنین مدیران و افراد شاغل در شرکت‌های کارگزاری نیز صرفا مجاز به خرید سهام تا سقف ۲۵۰ میلیون ریال بودند.

وی ادامه داد: با تصویب شورای عالی بورس و اوراق بهادار شرکت‌های کارگزاری فاقد مجوز کارگزار/ معامله گری می‌توانند از طریق سایر شرکت‌های کارگزاری و با رعایت دستورالعمل الزامات کفایت سرمایه و سایر قوانین و مقررات مرتبط، اوراق بهادار به نام خود معامله کنند.

عضو هیات مدیره سازمان بورس گفت: همچنین مدیران و پرسنل شرکت‌های کارگزاری و افراد تحت تکفل آن‌ها نیز با رعایت قوانین و مقررات و با رعایت اصول و قواعد انصاف معاملاتی همچون اجتناب از معامله با اطلاعات نهانی و اجتناب از موارد تعارض منفعت، پیش دستی در انجام معاملات و استفاده از اطلاعات مشتریان، مجاز به انجام معاملات اوراق بهادار به نام خود هستند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد