دانشمندان از ابزار جدیدی که می تواند به پیدا کردن فضایی ها کمک کند خبر دادند

محققان به تازگی روشی را طراحی کرده اند که به تشخیص حیات در فضا کمک می کند. با این روش آن ها می توانند متوجه شوند که آیا اثری از زندگی در فضا وجود دارد یا خیر.

دانشمندان از ابزار جدیدی که می تواند به پیدا کردن فضایی ها کمک کند خبر دادند

در این روش دانشمندان به دنبال شناسایی امضا های پیچیده مولکولی هستند تا بتوانند با استفاده از آنها اثرات قطعی و غیر تصادفی از حیات در فضا را مشخص کنند.

این مولکول های پیچیده نمی توانند بر اثر فرایند های طبیعی غیر زنده به وجود بیایند. برای مثال مریخ نورد ناسا تا به امروز مولکول هایی را بر روی مریخ کشف کرده است که بدین گونه نبوده و بر اثر فرایند های غیر زنده به وجود آمده است.

مریخ

این رویکرد می تواند نشانه های قطعی از حیات خارج از زمین را ارائه داده و داده های مثبت کاذب را از بین ببرد که برای تحقیقی این چنینی بسیار ضروری است.

برای سال های زیادی است که دانشمندان به دنبال نشانه هایی از حیات در سیارات و نقاط دوردست کهکشان هستند و این پیشرفت اخیر می تواند آنها را یک قدم به موفقیت نزدیک کند.

در اوایل سال 2021 در ماه مارس، دو مقاله تحقیقاتی با موضوع زندگی بیگانگان منتشر شد. یکی از تحقیقات مطعلق به دانشمنان اسپانیایی است که با توجه به یافته های بدست آمده معتقدند به زودی نشانه هایی از بیگانگان را پیدا خواهند کرد.

فضایی ها

تحقیق دیگر نیز متعلق به دانشمندان جزایر قناری است که گفته اند ناسا می تواند با توجه به علامت های فنی کشف شده اثراتی از حیات را در منظومه شمسی کشف کند.

محققان همچنین اظهار داشتند که ناسا می تواند در آینده به جستجوی سیاره هایی بپردازد که علائمی از آلودگی صنعتی در جو آن ها وجود داشته باشد.