اونس طلا2384.49
مظنه14,546,000
18 گرم3,357,900
ارزش سکه32,772,138
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع14,900,000

با وجود این مشکل در پاهای خود دیگر نمی توانید راه بروید

ممکن است گاهی احساس کنید یک سنگ در کفش شما وجود دارد اما در واقع درد پاشنه پا است، نوعی بیماری شایع که می تواند افراد را در هر سنی و از هر سبک زندگی ای تحت تأثیر قرار دهد.

با وجود این مشکل در پاهای خود دیگر نمی توانید راه بروید


ممکن است گاهی احساس کنید یک سنگ در کفش شما وجود دارد اما در واقع درد پاشنه پا است، نوعی بیماری شایع که می تواند افراد را در هر سنی و از هر سبک زندگی ای تحت تأثیر قرار دهد.

ورم مفصل کف پا در واقع ناشی از تشدید التهاب بافت همبند است که به آن فاشیا می گویند، فاشیا پیوند استخوان پاشنه به ساختارهای اصلی پای شما است. اگر به خوبی از پاهای خود مراقبت نکنید و از کفش های نامناسب استفاده کنید این بافت می تواند شروع به پاره شدن کند و نتیجه ی آن دردی است که می تواند از خفیف تا ناتوان کننده باشد.

کف پا

کریگ سالیوان ، پزشک متخصص اطفال گوندرسن، می گوید که اگر افراد بدانند که پوشیدن کفس مناسب تا چه میزان می تواند بر روی سلامت پا و قوس پای آن ها تاثیر داشته باشد قطعا هر کفشی را برای پوشیدن انتخاب نمی کردند.

دکتر سالیوان توصیه می کند که پابرهنه رفتن را ترک کنید زیرا بیش از هر چیز می تواند به پاشنه پای شما فشار بیاورد. شما می توانید تا زمانی که خواب هستید یا حمام هستید پابرهنه باشید.

درد پاشنه

درد پا، به ویژه ورم مفصل کف پا واقعا درد آور و سخت است اما این چیزی است که بیشتر ما می توانیم از ایجاد آن جلوگیری کنیم. علائم این عارضه شامل شروع درد در پایین پاشنه پا و درد پاشنه بعد از بی تحرکی، مانند صبح ها بعد از بیدار شدن از خواب یا بعد از پیاده شدن از ماشین می شود.

با ایجاد گردش خون و کشش عضلات درد ممکن است فروکش کند اما به طور موقت چهار راهکار موثر برای کمک به تسکین درد در پاشنه پا وجود دارد:

کفش مناسب

ورزش های کششی، به ویژه عضلات تنگ پشت ساق پا و ساق پا

مصرف داروی ضد التهاب مانند آسپرین یا ایبوپروفن

استفاده از کفش های آرتوز برای پر کردن قوس پا

استفاده از کفش مناسب برای پیاده روی

اگر این اقدامات موجب تسکین درد شما نشدند درمان شما در ادامه می تواند شامل فیزیوتراپی، پوشیدن آتل شب، تزریق استروئیدهای کورتیکال، بی حرکتی پا و جراحی برای طولانی شدن عمر رباط و جلوگیری از پاره شدن آن باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد