اونس طلا2315.12
مظنه14,761,000
18 گرم3,407,500
ارزش سکه33,256,533
قدیم (بهار)38,300,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,701,000
ربع15,100,000

با انجام این کار صدای خرد شدن استخوان هایتان را نمی شنوید

پوکی استخوان یک بیماری است که در آن استخوان های فرد ضعیف تر شده و احتمال شکستن آن بیشتر است. اگرچه پوکی استخوان بسیار شیوع دارد اما درمانی برای آن وجود ندارد.

با انجام این کار صدای خرد شدن استخوان هایتان را نمی شنوید


پوکی استخوان یک بیماری است که در آن استخوان های فرد ضعیف تر شده و احتمال شکستن آن بیشتر است. اگرچه پوکی استخوان بسیار شیوع دارد ، اما درمانی وجود ندارد.

خوشبختانه مواردی وجود دارد که می توانید برای پیشگیری از بیماری انجام دهید.

اولین قدم در پیشگیری از پوکی استخوان، دریافت کافی کلسیم و ویتامین D است. کلسیم یک عنصر حیاتی برای استخوان ها است و ویتامین D مستقیماً به بدن کمک می کند کلسیم و فسفر، دو جز مهم در ساختار استخوان را جذب کنند. 90 تا 85 درصد از توده استخوانی بزرگسالان در سن 18 سالگی در زنان و 20 سالگی در مردان به دست می آید اما دریافت کلسیم کافی در طول زندگی برای سلامت استخوان ها مهم است.

استخوان

اگرچه بسیاری از مردم محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و ماست را بهترین منبع کلسیم می دانند اما روش های زیادی برای افزایش کلسیم در رژیم غذایی وجود دارد. یک وعده لبنیات حاوی حدود یک سوم مقدار کلسیم توصیه شده در روز است. سبزیجات سبز تیره و برگ دار مانند کلم پیچ، اسفناج، سبزیجات، سویا، بادام و کلم بروکلی منابع خوبی از کلسیم هستند. برخی از آب میوه ها نیز با کلسیم غنی می شوند تا تقریباً به اندازه یک لیوان شیر کلسیم تأمین کنند.

ویتامین D در مواد غذایی کمی کمتر از کلسیم وجود دارد. این ماده عمدتا در منابع غذایی غنی شده مانند شیر یا تخم مرغ یافت می شود. روغن ماهی مانند ماهی آزاد، ماهی تن و ساردین نیز حاوی ویتامین D است اما به مقدار کم. بهترین منبع ویتامین D خورشید است که آن را به شکل فعال در بدن تولید می کند.

تخم مرغ

داشتن وزن مناسب و ورزش عضله سازی نیز در پیشگیری از پوکی استخوان مهم است زیرا حفظ سلامتی استخوان مستلزم داشتن یک وزن قابل تحمل برای بدن و استخوان ها است. فعالیت هایی مانند رقص، پیاده روی، ایروبیک، همه دارای تحمل وزن هستند.

فعالیت های قدرتی مانند وزنه های آزاد ، ابزار ورزشی وزنه دار ، نوارهای کششی یا استفاده از وزن بدن برای ساخت عضلات مهم است که می تواند یک لایه محافظ برای استخوان ها و مفاصل ایجاد کند. تمرینات تعادلی نیز می تواند به تقویت پاها کمک کند و با گذشت زمان می تواند خطر زمین خوردن را کاهش دهد.

ورزش

بنابراین، با دریافت کافی کلسیم و ویتامین D و ورزش منظم تحمل وزن می توانید از پوکی استخوان جلوگیری کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد