اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

مهم ترین عامل چاقی خود را بشناسید

خواب بزرگ ترین دوست سلامتی شما که وقتی به آن اهمیت نمی دهید تبدیل به مهم ترین عامل چاقی شما می شود. کمبود خواب می تواند بر هورمون های تنظیم کننده گرسنگی تأثیر بگذارد و منجر به خوردن بیشتر غذا شود.

مهم ترین عامل چاقی خود را بشناسید


خواب بزرگ ترین دوست سلامتی شما که وقتی به آن اهمیت نمی دهید تبدیل به مهم ترین عامل چاقی شما می شود. کمبود خواب می تواند بر هورمون های تنظیم کننده گرسنگی تأثیر بگذارد و منجر به خوردن بیشتر غذا شود که در نتیجه آن با اضافه وزن رو به رو می شوید.

کمبود خواب بر روی اشتها اثر گذاشته و باعث می شود تمایل شما برای غذاهایی که قند، چربی و سدیم اضافه دارند بیشتر شود. مصرف بیش از حد این مواد می تواند خطر ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت، بیماری های قلبی و سرطان را افزایش دهد. خواب ناکافی همچنین می تواند بر تصمیم گیری شما اثر گذاشته و شما غذاهای سریع و راحت و کافئین دار را در اولویت خود قرار دهید. تأمین نیاز بدن به خواب کافی می تواند بدین معنا باشد که کمتر از غذا به عنوان ابزاری برای مقابله با خستگی استفاده کنید.

خواب

داشتن یک خواب با کیفیت و به میزان کافی می تواند دارای فواید زیادی برای سلامتی شما باشد برای نمونه کمتر بیمار می شوید، قدرت مغز و روحیه شما افزایش می یابد، تفکر بهتر و تمرکز بیشتری دارید، بهتر تصمیم گیری می کنید و آسیب دیدگی کمتر به سراغ می آید و درنهایت خطر ابتلا به فشار خون و دیابت را کاهش می دهید.

دیابت

میزان خواب مورد نیاز در افراد مختلف و در طول زندگی متفاوت است. بیشتر بزرگسالان سالم وقتی که هر شب 6 تا 9 ساعت ثابت و بدون وقفه می خوابند بهترین عملکرد را دارند . همسو با نشانه های بدن می توانید تعیین کنید که بدن و مغز شما به چه میزان از خواب برای عملکرد خوب و داشتن زندگی کامل احتیاج دارد.

ساعت

نکاتی برای به خواب رفتن و خواب با کیفیت:

هر شب در یک ساعت مشخص بخوابید.

هر شب به همان میزان بخوابید.

اطمینان حاصل کنید که اتاق خواب شما تاریک و ساکت است.

از غذا خوردن، صحبت با تلفن یا تماشای تلویزیون در رختخواب خودداری کنید.

آخرین وعده غذایی یا میان وعده خود را 2 تا 3 ساعت قبل از خواب بخورید.

در اواخر روز از کافئین (قهوه ، چای ، نوشابه ، شکلات) دوری کنید.

اگر قصد چرت زدن دارید این کار را در اوایل روز و کمتر از یک ساعت انجام دهید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد