اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

حرکت سرمایه گذاران از بازار ناامن بیت کوین به سمت طلا

از آغاز سال بازار بیت کوین توانست رشد بسیار قدرتمندی را از خود نشان داده و سرمایه گذاران بسیار زیادی را به سمت خود جذب کند اما هم اکنون سرمایه گذاران در حال بازگشت به سمت طلا هستند.

حرکت سرمایه گذاران از بازار ناامن بیت کوین به سمت طلا


از آغاز سال بازار بیت کوین توانست رشد بسیار قدرتمندی را از خود نشان داده و سرمایه گذاران بسیار زیادی را به سمت خود جذب کند اما هم اکنون سرمایه گذاران در حال بازگشت به سمت طلا هستند.

از ابتدای سال افزایش قیمت در بیت کوین به اندازه ای قدرتمند بود (بیش از 120 درصد) که سرمایه گذاران آن را به عنوان یک دارایی امن و رقیب طلا در نظر گرفتند.

با این حال، آنچه بسیاری از سرمایه گذاران فراموش کردند این است که بیت کوین یک بازار ذاتاً بی ثبات است و این موضوع با ریزش اخیر بیت کوین و دیگر رمزارز ها به آنها یادآوری شد.

در هفته گذشته قیمت بیت کوین تا 30 هزار دلار کاهش یافت که نشان دهنده افت 50 درصدی این رمزارز از اوج 65 هزار دلار آن است.

بیت کوین

نوسانات و شرایط به وجود آمده درباره بیت کوین حتی باعث شد رئیس فدرال رزرو، جروم پاول، در یک اقدام غیر معمول بیانیه ای ویدیویی صادر کند.

وی در این بیانیه گفت: ارزهای رمزنگاری شده با توجه به تغییرات ارزش آنها و برخی عوامل دیگر تا به امروز به عنوان یک روش مناسب برای پرداخت عمل نکرده اند.

همراه با سقوط بیت کوین، سرمایه گذاران که به دنبال مکانی امن برای سرمایه گذاری هستند، بار دیگر توجه خود را به طلا معطوف کردند که بسیاری از تحلیلگران در نتیجه این اتفاق پیش بینی می کنند طلا بتواند تا پایان سال به اوج 2000 دلاری خود بازگردد.

همراه با بهبود اقتصاد در سرتاسر جهان ما شاهد افزایش میزان تورم خواهیم بود که در نتیجه ان طلا به عنوان یک دارایی امن در برابر تورم جذابیت بالا تری را برای سرمایه گذاران پیدا خواهد کرد.

با توجه به افزایش شدید تورم به وجود آمده در بازار ارزش شاخص دلار آمریکا می تواند به کمترین میزان خود سقوط کرده و باعث افزایش بسیار شدید قیمت طلا شود.

طلا

داده های موجود در بخش تولید خدمات ایالات متحده نشان دهنده افزایش شدید هزینه های ورودی آنها است که می تواند یک تورم بزرگ را رقم بزند.

همچنین میانگین قیمت مسکن در ایالات متحده در حال حاضر به 341,600 دلار رسیده است که بالا ترین قیمت ثبت شده تا به امروز می باشد.

با وجود اینکه فدرال رزرو فشار های تورمی را گذرا می داند اما بسیاری از اقتصاددانان هشدار می دهند که این فشار ها می تواند بسیار بیشتر از آنچه پیش بینی شده باشد.

در این شرایط نرخ واقعی بهره می تواند به پایین ترین سطح در تاریخ تنزل پیدا کرده و این موضوع فضای فوق العاده مناسبی برای افزایش قیمت طلا را رقم خواهد زد.

تورم

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد