اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

3 واقعیت شگفت انگیز درباره نگهداری موادغذایی که نمی دانستید

نحوه نگهداری موادغذایی در سالم ماندن و حفظ مواد مغذی آن ها بسیار مهم است در نتیجه باید در نحوه نگهداری سیب زمینی، نان و مانده غذاهای گرم از شب گذشته ی خود تجدید نظر کنید.

3 واقعیت شگفت انگیز درباره نگهداری موادغذایی که نمی دانستید


نحوه نگهداری موادغذایی در سالم ماندن و حفظ مواد مغذی آن ها بسیار مهم است در نتیجه باید در نحوه نگهداری سیب زمینی، نان و مانده غذاهای گرم از شب گذشته ی خود تجدید نظر کنید.

1. سیب زمینی

برای داشتن بهترین کیفیت، سیب زمینی نباید در یخچال نگهداری شود. پختن سیب زمینی هایی که در یخچال قرار گرفته اند می تواند باعث تیره شدن و بیش از حد شیرین شدن آن ها شود البته مانند سیب زمینی شیرین نمی شوند، بلکه شیرینی نامطبوعی دارند. دمای سرد روند تبدیل نشاسته به شکر را تقویت می کند. بنابراین محیط آزاد گزینه نگهداری بسیار بهتری است. اگر سیب زمینی های خود را در دمای اتاق نگهداری کنید، حدود یک تا دو هفته باقی می مانند. برای نگهداری طولانی تر تا سه ماه، سیب زمینی باید در دمای 45 تا 55 درجه فارنهایت نگهداری شود.

سیب زمینی
2. نان

نگهداری نان در یخچال باعث می شود که به سرعت بیات شود. در یخچال قرار دادن نان به طور قابل توجهی روند بیات شدن را سرعت می بخشد اما رشد قارچ را کند می کند. نان بهتر است در بسته اصلی خود در دمای اتاق 4 تا 7 روز نگهداری شود. اگر در طی چند روز قادر به خوردن نان نیستید، فریز کردن نان را در نظر بگیرید و سپس برای مصرف آن ها را یخ زدایی کنید. نان منجمد حدود سه ماه کیفیت خود را حفظ خواهد کرد.

نان


3. باقیمانده غذاهای گرم

باقی مانده غذاهای گرم می تواند مستقیما وارد یخچال شود و شما نباید نگران گرم شدن دمای یخچال به دلیل گرم بودن غذا شوید. با این حال، شما باید غذای گرم را به جای یک ظرف عمیق در یک ظرف کم عمق بریزید تا غذا به سرعت خنک شود و در دمای مناسب قرار گیرد. برش های بزرگ گوشت باید به قطعات کوچکتر تقسیم شوند تا آن ها نیز به سرعت به دمای مناسب برسند. گزینه دیگر روش خنک سازی سریع است که در آن شما غذای خود را قبل از قرار دادن در یخچال در یک ظرف یخ خنک می کنید. غذای گرم باید ظرف دو ساعت تا 40 درجه فارنهایت یا کمتر خنک شود. بخاطر داشته باشید این یک مسئله سلامتی است و فقط نگرانی بابت کیفیت نیست زیرا باکتری ها در دمای بین 40 تا 140 درجه فارنهایت به سرعت رشد می کنند.

غذا

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد