اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

5 راهی که با آن دیگر سرماخوردگی به سراغ شما نمی آید

امروز بیش از هر زمان دیگری داشتن علائم سرماخوردگی می تواند خطرناک باشد زیرا ممکن است مبتلا به کووید-19 باشید و یا با سرماخوردگی بدنتان میزبان خوبی برای این ویروس باشد.

5 راهی که با آن دیگر سرماخوردگی به سراغ شما نمی آید


امروز بیش از هر زمان دیگری داشتن علائم سرماخوردگی می تواند خطرناک باشد زیرا ممکن است مبتلا به کووید-19 باشید و یا با سرماخوردگی بدنتان میزبان خوبی برای این ویروس باشد.

با وجود این احتمالات تشخیص سرماخوردگی در قدم اول بسیار مهم است و سپس درمان هرچه سریع تر و بهتر آن می تواند به شما کمک کند. اما مهم ترین اقدام شما پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی است.

1. داشتن خواب کافی

شاید در زمان سرماخوردگی تمایل کمتر یا بیشتری به خوابیدن داشته باشید اما به هر صورت بدن شما به خواب نیاز دارد تا بتواند عملکرد مناسبی از خود نشان دهد. زیرا بدن باید خود را ترمیم کند که این شامل ترمیم آسیب عضلانی و بافتی و تقویت توانایی شما در مقابله با سرماخوردگی است. خواب بسیاری از عملکردهای بدن را بازیابی می کند. بنابراین اگر خواب شما کم است. احتمالاً سیستم ایمنی بدن شما دچار مشکل خواهید شد.

خواب

2. شستن مکرر دست ها

شستن مکرر دست ها به یک دلیل محکم یکی از توصیه های مهم برای جلوگیری از سرماخوردگی و همچنین ابتلای دوباره به آن است. از دستگیره درها گرفته تا صفحه کلیدها و وسایل ورزشی، میکروب ها در بسیاری از سطوح کمین کرده اند. با شستن منظم دست ها با صابون و آب گرم از خود محافظت کنید.

دست ها

3. مصرف ویتامین D

ویتامین D باعث سلامت استخوان ها و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. به عبارت دیگر، اگر در یک منطقه آفتابی زندگی می کنید می توانید به راحتی ویتامین مورد نیاز بدن خود را از طریق آفتاب تامین کنید و یا از طریق خوردن مکمل ها این ویتامین را به بدن خود برسانید. البته بیشتر مولتی ویتامین ها برای کودکان و بزرگسالان حاوی ویتامین D است.

خورشید

4. پرهیز از مکان های شلوغ

هرچه با تعداد افراد بیشتری در ارتباط باشید احتمال سرماخوردگی شما بیشتر خواهد بود. اگرچه همیشه دور ماندن از تجمع های بزرگ غیر ممکن است اما می توانید با تردد در ساعات خلوتی روز با افراد کمتری در ارتباط باشید. اگر مبتلا به سرما خوردگی هستید و تب می کنید و علائمی همچنون عطسه و سرفه دارید به هیچ عنوان از خانه بیرون نروید.

شلوغی

5. مصرف مایعات

هیدراته بودن بدن به گردش بهتر خون کمک می کند که در نتیجه آن سیستم ایمنی بدن به خوبی کار می کند . اهیدراته بودن سلول ها را سالم نگه می دارد و به شما کمک می کند تا از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنید. اگر سرماخوردگی نیز دارید هیدراته بودن می تواند از سفت شدن مخاط جلوگیری کند و به راحتی آن ها را از بدن خارج کند و باعث بهبود هرچه سریع تر شما شود.

آب

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد