اونس طلا2232.37
مظنه14,381,000
18 گرم3,319,800
ارزش سکه32,400,393
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

اتحادیه اروپا: نشست کمیسیون مشترک برجام چهارشنبه از سرگرفته می‌شود

اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نشست کمیسیون مشترک برجام روز چهارشنبه به صورت حضوری در وین از سر گرفته می شود و شرکت کنندگان قرار است به رایزنی‌ها درباره اجرای کامل و موثر این توافق ادامه دهند.

در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا منتشر شد، آمده است که این نشست در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارتحانه‌های امورخارجه‌ ایران و گروه چهار به علاوه یک، برگزار خواهد شد. شرکت کنندگان قرار است به رایزنی‌ها پیرامون بازگشت محتمل آمریکا به برجام و اطمینان از اجرای کامل و موثر این توافق ادامه دهند.

ریاست این نشست بر عهده " انریکه مورا " معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا خواهد بود. «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران هم ریاست هیات ایرانی را بر عهده خواهد داشت.

نمایندگان کشورهای عضو برجام طی یک ماه گذشته در وین گردهم آمدند تا در خصوص فعال کردن این توافق و بازگشت احتمالی آمریکا به آن رایزنی کنند. آن‌ها تاکنون چندین نشست در قالب کمیسیون مشترک برجام در وین تشکیل داده و در زمینه احیای توافق هسته‌ای پیشرفت‌هایی را به دست آورده‌اند.

رئیس هیات روسیه در مذاکرات برجام پیشتر اعلام کرد که از نگاه او پیشرفت زیادی در مذاکرات وین پیرامون احیای توافق هسته‌ای ایران حاصل شده است. میخائیل اولیانوف با انتشار پیامی در توئیتر افزود که برخی مشکلات حل نشده هنوز باقی‌مانده و مذاکره کنندگان به زمان و تلاش بیشتری برای نهایی کردن توافق بر سر احیای برجام نیاز دارند.

سید عباس عراقچی رئیس هیات ایرانی که در وین به سر می‌برد نیز گفته است: کار سختی را در پیش داریم و امیدواریم که بتوانیم ان شاالله در زمان کوتاه تری به سرانجام برسانیم ولی بحث زمان برای ما اولویت ثانویه دارد و اولویت اول دقت است برروی تامین منافع ملت ایران و تامین مواضع قطعی جمهوری اسلامی ایران است که بارها بیان شده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد