اونس طلا2309.2
مظنه15,526,000
18 گرم3,584,100
ارزش سکه34,980,078
قدیم (بهار)39,700,000
جدید (امامی)42,800,000
نیم25,100,000
ربع15,100,000

6 تکنیک موثر برای اینکه یاد بگیرید که چگونه یاد بگیرید

یادگیری و پیشرفت مداوم برای کار و زندگی ما ضروری است. اما وقت شما محدود است و با دنیایی از اطلاعات و داده ها روبه رو هستید که معلوم باید یاد بگیرید، اما چگونه باید حجم بالای اطلاعات را موثر و کامل یادبگیریم؟

6 تکنیک موثر برای اینکه یاد بگیرید که چگونه یاد بگیرید


یادگیری و پیشرفت مداوم برای کار و زندگی ما ضروری است. اما وقت شما محدود است و با دنیایی از اطلاعات و داده ها روبه رو هستید که معلوم باید یاد بگیرید، اما چگونه باید حجم بالای اطلاعات را موثر و کامل یادبگیریم؟

اگر دانش قدرت است ، دانستن اینکه چگونه متیوانیم یاد بگیریم میتواند ابرقدرت باشد. توانایی یادگیری موثر به این معنی است که می توانید اطلاعات را بهتر به خاطر بسپارید و در صورت لزوم از آنها استفاده کنید. با این حال ، در اینجا 6 تکنیک برای کمک به شما برای نزدیک شدن به ابرقدرتی که همیشه در زندگی لازم دارید آورده شده است که میتوانید از آن بهره بگیرید

1. تمرین تمرین تمرین
مانند عضله سازی ، هرچه بیشتر تمرین کنید ، قدرت شما نیز بیشتر می شود. در مورد یادگیری نیز همین مفهوم صدق می کند. هرچه مغز شما برای یادآوری یک خاطره بیشتر کار کند، بعدا آن را بهتر نیز به یاد خواهید آورد. برای یادگیری موثرتر ، اجتناب از چالش ها و مشکلات را متوقف کنید. در عوض ، مسائل و چالش های مطلوب را افزایش دهید تا در طولانی مدت اطلاعات را بهتر یاد بگیرید و حفظ کنید.

یادگیری

2. همزمان از یادگیری چند چیز مختلف خودداری کنید
مردم فکر می کنند اگر بتوانند همزمان چند چیز را یاد بگیرند ، می توانند سریعتر یاد بگیرند. حقیقت این است که یادگیری چند چیز مختلف باهم یا به اصطلاح مولتی تسکینگ یا چند وظیفه بودن کاری کاملا بیهوده و اشتباه است. به جای چند وظیفه بودن، یک موضوع واحد را برای یادگیری و تمرین در یک بازه زمانی مشخص با تمرکز بالا انتخاب کنید.

مولتی تسکینگ

3. یادآوری بر اساس اصول
بر اساس منحنی فراموشی ، ما حداکثر 75٪ از آنچه را که در 24 ساعت آموخته ایم به احتمال 90 درصد در 30 روز آینده همه آنچه را که یاد گرفته ایم از یاد خواهیم برد.

فرکانس بهینه چیست؟ این به میزان بزرگ و پیچیده بودن یادگیری و میزان تمرکز شما در طول مطالعه بستگی دارد. یک قاعده کلی این است که حداقل 4 بار باید یک مفهوم را برای خود مرور کنید تا 90 درصد آن را به طور کامل یاد بگیرید.

منحنی

4. خواب خود را بهبود ببخشید و چرت بزنید
خواب نقش اساسی در رشد شناختی ما دارد که یادگیری نیز شامل آن میشود. در حالی که مغز شما می خوابد ، جریان مایع مغزی نخاعی در مغز افزایش یافته و سموم بدن شما از بین میرود. برای بهبود توانایی یادگیری خود ، اطمینان حاصل کنید که هر روز خواب کافی با کیفیت بالا دارید. در اینجا 3 نکته مهم در مورد خواب آورده شده است:

7 تا 8 ساعت در روز بخوابید
اتاق خود را به گونه ای تنظیم کنید که تاریک ، ساکت و خنک باشد
هر روز از جمله آخر هفته ها در یک زمان مشخص بخوابید و بیدار شوید.
اگر زمان انعطاف پذیری دارید ، سعی کنید 30 تا 60 دقیقه بعد از ناهار چرت بزنید.

خواب

5- از محیط استفاده کنید
محیط ما بیش از آنچه فکر کنیم یا دوست داشته باشیم بپذیریم رفتار ما را شکل می دهد. همین امر در دنیای یادگیری نیز مهم است، محیط نقش مهمی دارد. می توانید از این طریق به دو روش استفاده کنید.

اول ، محیطی که ما مطالعه می کنیم و تمرین می کنیم هنگامی که در حال اجرا هستیم ، محرک ما می شود. اگر برای یک اجرا تمرین می کنید ، برای مثال سخنرانی می کنید ، آن را در همان محیطی که قرار است اجرا کنید تمرین کنید. انجام این کار تمرین را راحت تر می کند و به یک عملکرد واقعی نیز تبدیل می شود. هنگام یادگیری مفهوم جدید یا تمرین مهارت جدید ، می توانید از محیط استفاده کنید تا خود را در معرض زمینه های مختلف قرار دهید. این کار به مغز شما کمک می کند تا ارتباطات بیشتری برقرار کند و دامنه محرک های ذهنی را برای آن مفهوم یا مهارت خاص گسترش دهد.

6. آنچه را یاد می گیرید، آموزش دهید
یادگیری همیشه حفظ کردن نیست. اغلب اوقات ، بهترین راه برای یادگیری یک مفهوم یا موضوع پیچیده ، ساده سازی آن است. اگر نمی توانید آن را ساده کنید ، آن را نمی فهمید.

ریچارد فاینمن یک فیزیکدان نظری برنده جایزه نوبل است و به دلیل توانایی اش در انتقال ایده های پیچیده به دیگران به روش های ساده و شهودی ، به عنوان "توضیح دهنده بزرگ" شناخته می شود. ممکن است بیشتر ما دانشمند نباشیم ، اما تکنیک وی که به تکنیک فاینمن معروف است ، در انجام این کار در هر کاری که می خواهیم یاد بگیریم مفید و قابل استفاده است.

آموزش

ابتدا مفهومی را انتخاب کنید و آن را مطالعه کنید. سپس سعی کنید آن را نه به یک متخصص بلکه به یک کودک نوپا آموزش دهید. این کار فشار را برای اینکه همیشه درست و کامل یک موضوع را شرح دهید کم میکند و به شما کمک می کند مفهومی را که به زبان خودتان آموخته اید دوباره اصلاح کنید و ساده تر بیان کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد