اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کدام شیر برای سلامتی بهتر است شیر کم چرب یا پرچرب؟

حقیقت این است که هر نوع شیر می تواند به طور کلی سالم باشد اما بسته به نوع ذائقه و رژیم شما تنها یک شیر می تواند برای شما کاملا مفید باشد.

کدام شیر برای سلامتی بهتر است شیر کم چرب یا پرچرب؟


حقیقت این است که هر نوع شیر می تواند به طور کلی سالم باشد اما بسته به نوع ذائقه و رژیم شما تنها یک شیر می تواند برای شما کاملا مفید باشد.

هر نوع از شیر دارای مشخصات متفاوتی از مواد مغذی است که همه آن ها برای حفظ سلامتی در حد متوسط برای بدن ​​مهم هستند.

1. لبنیات با چربی کامل

شیر کامل یا 2 درصد حاوی پروتئین، کلسیم، ویتامین های A و D و چربی اشباع است. اگرچه به طور معمول فقط برای کودکان خردسال توصیه می شود اما مطالعات جدید نشان می دهد بزرگسالانی که لبنیات با چربی کامل مصرف می کنند معمولاً در وعده های غذایی، کمتر غذا می خورند و بیشتر از کسانی که لبنیات کم چرب می نوشند سیر می شوند. این نوع شیر برای افرادی که لبنیات کمی می نوشند، افرادی که به دنبال افزایش کالری هستند یا برای کودکان زیر دو سال ایده آل خواهد بود.

کودک

2. لبنیات کم یا بدون چربی

شیر بدون چربی یا 1درصد حاوی تمام پروتئین ها، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در شیر کامل است اما چربی اشباع بسیار کمتری دارد. این نوع شیر به طور معمول از شیر پر چربی سالم تر است. این شیر برای افرادی که غالباً مصرف پروتئین کمتری دارند، مقدار زیادی لبنیات مصرف می کند یا به دنبال کاهش مصرف چربی اشباع شده هستند ایده آل است.

شیر

3. سویا

شیر سویا یک محصول شیر گیاهی است. شیر سویا بدون شیرینی و بدون طعم، مقدار پروتئین و کالری مشابه شیر لبنی دارد اما نوع چربی موجود در آن به جای اشباع، از نوع اشباع نشده است. برای کسی که به دنبال کاهش چربی اشباع شده و در عین حال مصرف پروتئین است، ایده آل است. بخاطر داشته باشید که شیرهای گیاهی دارای نسخه های شیرین یا طعم دار هستند که حاوی شکر اضافه شده است

سویا

4. بادام

شیر بادام نمونه دیگری از محصولات شیر ​​گیاهی است. به طور معمول کالری کمتری نسبت به سایر محصولات شیر ​​دارد اما دلیل آن این است که پروتئین آن نیز به میزان قابل توجهی کمتر است. با این حال مانند شیر سویا کلسیم بیشتری نیز نسبت به لبنیات دارد. بیشتر چربی آن به شکل چربی اشباع نشده است که یک چربی بسیار مفید برای قلب است. این نوع شیر برای کسی که پروتئین کافی در رژیم خود دریافت نمی کند ایده آل است.

بادام

به خاطر داشته باشید که این موارد کلی گویی است و محتوای مواد مغذی موجود می تواند برای هر فرآورده شیر بسیار مناسب باشد. یادآوری این نکته نیز مهم است که این تنها نمونه کوچکی از انواع شیرهای موجود در بازار است. شیر گوسفند، شیر بز، شیر نارگیل و شیر کتان نیز نمونه هایی از این موارد هستند که هریک مشخصات غذایی منحصر به فرد خود را دارند.

بهترین راه برای تصمیم گیری در مورد انتخاب نوع شیر برای شما خواندن برچسب تغذیه،تعیین هدف غذایی و البته مشاوره با متخصص تغذیه است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد